تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی چیست؟

عامل تعیین کننده ی تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی ضخامت پوست آن ها می باشد ، بینی های استخوانی دارای پوستی نازک و یا متوسط می باشند ولی بر خلاف آن ها بینی گوشتی دارای پوست ضخیمی اند به طوری که پوست قسمت بالایی بینی که استخوان را می پوشاند نسبت به پوست پایینی که بر روی غضروف قرار دارد نازک تر است .

برخی افراد تصور می کنند که بینی استخوانی حتما باید قوز دار باشد و دارای پوست بهتری نیز باشد اما امکان دارد بینی دارای قوز باشد ولی پوست و کناره های بینی دارای کیفیت خوبی  نباشند و جزو بینی های گوشتی قرار گیرند .

برعکس این موضوع نیز ممکن است ایجاد شود یعنی بینی هایی وجود دارند که قوز دار نیستند و دارای پوست مناسب همچون بینی های استخوانی می باشند و جزو بینی های استخوانی نیز قرار می گیرند .

به طور کلی هر چه قدر مشکلات پوستی بیشتر باشد بینی گوشتی تر و هر چه میزان پوست بینی مناسب تر باشد و اختلالات مربوط به استخوان و غضروف باشد بینی استخوانی است .

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

تشخیص نوع بینی

تقریبا همه ی افراد قادر اند این دو نوع بینی را از یکدیگر تشخیص دهند .

اگر سر بینی های گوشتی را با دو انگشت فشار دهید مشاهده خواهید کرد که چربی هایی از منافذ ریز بینی بیرون می زند ولی اغلب در بینی های استخوانی این حالت وجود ندارد .

هر چه قدر از سمت بالای بینی به سمت پایین آن برویم تاثیر پوست در فرم دهی و زیبا شدن بینی در عمل جراحی بینی بیش تر می شود و بر اساس نوع پوست و کیفیت آن نتیجه ی حاصل شده پس از عمل بهتر خواهد بود .

اما در صورتی که کوچکترین مشکلی مانند تیز بودن لبه ی استخوان وجود داشته باشد به راحتی از زیر پوست نمایان می شود .

 

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی

نوع بینی در جراحی بینی تاثیرگذار است ولی نمی توان گفت که نوع بینی ، محدودیت جدی را برای رینوپلاستی به وجود می آورد .

اگر جراح بینی مهارت بالایی داشته باشد بینی را بدون توجه به نوع آن ، بسیارعالی جراحی می کند.

تفاوت مهم عمل بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی در فرم دهی بینی است .

بینی های استخوانی برای فرم دهی بینی مناسب تر هستند زیرا پوست نازکی دارند و به سرعت خود را با ساختار جدید بینی تطبیق می دهند .

اما بینی های گوشتی به دلیل ضخامت پوست در برابر تغییر مقاوت بیشتری دارند و نمی توان ظرافت های فرم بینی فانتزی را در بینی گوشتی اعمال کرد ،  به همین دلیل بینی های گوشتی برای جراحی بینی طبیعی مناسب تر هستند .

دیگر تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی در طول مدت دوران نقاهت است .

بینی که ضخیم باشد ، مدت زمان بیشتری برای بهبود تورم و نشان دادن نتیجه نهایی عمل جراحی بینی نیاز دارد .

بنابراین افرادی که بینی گوشتی دارند برای مشاهده نتیجه نهایی باید صبور تر باشند و به خوبی نکات مراقبتی را رعایت کنند تا تورم بینی سریع تر از بین برود.