عمل جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی : افراد نسبت به مشکلاتی که در بینی خود مشاهده می کنند ، برای از بین بردن این عیوب ها به متخصصان جراح زیبایی بینی مراجعه می کند و این انتظار را از جراح بینی خود دارند تا مشکلات بینی شان را به طور کامل رفع کند .

جراحی بینی طبیعی

متخصصان جراحی بینی با در نظر گرفتن نوع بینی آن ها و ساختار بینی شان روش های متعددی را برای بازسازی و ترمیم بینی در نظر گرفته اند .

اکثر افراد خواهان آن هستند که بینی آن ها بعد از جراحی طبیعی به نظر برسد ، به طوری که اگر فردی برای بار اول او را می بیند متوجه ی عمل بینی او نشود .

ادامه ی مقاله را اختصاص می دهیم به جراحی بینی طبیعی .

جراحی بینی طبیعی موفق چگونه است و چه عواملی باعث می شود تا افراد به جراحی بینی روی آورند ؟

افراد بنا به دلایل های مختلفی مانند بزرگی بینی ، قوز بینی ، متناسب نبودن بینی با دیگر اجزای صورت و مشکلات گوناگون دیگری برای عمل کردن بینی مراجعه می کنند .

جراحی بینی طبیعی موفق : بسیاری از افراد علاقه مند به تغییر زیاد در بینی خود نیستند .

به این جهت می بایست این موضوع را در جلسه ی مشاوره قبل از جراحی حتما با پزشک خود در میان بگذارند .

برای کسب بیش تر اطلاعات درباره ی جراحی بینی طبیعی ، می توانید با مطالعه ی مقاله ی پایین به این اطلاعات دست یابید .

اکثر افرادی که کاندید جراحی بینی طبیعی می شوند یک سری سوالات در ذهن آن ها به وجود می آید که در ادامه ی مقاله برایتان خواهیم گفت .

جراحی بینی طبیعی جراحی بینی طبیعی موفق چگونه است؟

تا چه اندازه سایز بینی کوچک می شود ؟ با توجه به ابعاد صورت فرد ، جراح برای طبیعی جلوه دادن بینی ، سعی می کند که استخوان ها و غضروف ها را به اندازه ی کم بردارد .

برای طبیعی شدن بینی ، قوس به چه اندازه باید باشد ؟ قوس پشت بینی به اندازه ی محدود و معقولانه کم خواهد شد . زیرا قوس دار کردن بیش از حد بینی بر روی تنفس تاثیر گذار بوده و بینی را غیر طبیعی جلوه می دهد .

جراحی بینی طبیعی مردانه

مردان ساختار صورتشان استخوانی تر است  به همین دلیل دارای جذبه بیشتری نسبت به بانوان هستند .

حفظ جذبه برای آقایان بسیار مهم است به همین  تمایل دارند تا پس از جراحی بینی جذبه چهره شان حفظ شود .

به همین دلیل اکثریت متقاضیان جراحی بینی طبیعی آقایان هستند و فقط تمایل به بهبود ایرادات فرم بینی دارند.

بنابراین بینی ای که نوک سربالا و سایز کوچکی داشته باشد قطعاً مورد پسند یک آقا نیست.

به همین دلیل جراح بینی باید هنگام جراحی بینی یک آقا دقت بیشتری در فرم دهی بینی  داشته باشد .

جراحی بینی طبیعیعمل بینی گوشتی طبیعی

جراحی بینی طبیعی تمامی افراد مناسب است و افراد برای انجام رینوپلاستی طبیعی هیچ گونه محدودیتی ندارند.

اما افرادی که بینی گوشتی دارند کاندیدهای بهتری برای انجام رینوپلاستی طبیعی هستند  زیرا ساختار و غضروف بینی گوشتی به گونه ای است دارای کمی محدودیت در فرم دهی بینی است .

بینی گوشتی ، غضروف کم و ضعیفی دارد همچنین پوست ضخیم بینی گوشتی باعث می شود تا پس از جراحی بینی ظرافت هایی چون نوک کاملاً تراشیده است مشاهده نشود.

افرادی که بینی گوشتی دارند اگر به دنبال بهترین فرم برای بینی خود هستند ، بهتر است جراحی بینی طبیعی یا رینوپلاستی طبیعی انجام دهند.

مقایسه جراحی بینی طبیعی با سایر روش ها

جراحی بینی به سه طریق انجام می شود، این روش ها عبارتند از :

جراحی بینی طبیعی ، جراحی بینی فانتزی و جراحی بینی نیمه فانتزی

در بینی های طبیعی زاویه نوک بینی تا لب بالا حدود 95 درجه است و هیچ قوسی ایجاد نمی شود. همانطور که گفته شد این جراحی تنها برای افرادی که خواستار برطرف کردن ایرادات بینی خود هستند مناسب می باشد. جراحی بینی طبیعی برای انواع بینی گوشتی و استخوانی مناسب است.

جراحی بینی فانتزی تنها برای افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند مناسب خواهد بود. در این جراحی قوس زیبایی به روی پل بینی ایجاد می شود و نوک بینی سربالا تر از بینی های طبیعیست.

جراحی بینی طبیعی

افرادی که قصد انجام جراحی بینی فانتزی را دارند باید توجه داشته باشند که انتظار معقولانه ای از جراح بینی خود داشته باشند، چرا که جراح با در نظر گرفتن تناسبات صورت فرد، اقدام به کوچک و سر بالا کردن بینی می نماید. همچنین بیش از حد کوچک یا سر بالا شدن بینی علاوه بر بهم ریختن تناسبات صورت فرد، احتمال بروز مشکلات تنفسی را نیز افزایش می دهد.

بینی های نیمه فانتزی حالتی بین بینی های طبیعی و فانتزی دارند. در این بینی ها طبیعی بودن حفظ خواهد شد ولی قوس کوچکی نیز به روی پل بینی ایجاد می شود. این جراحی نیز مانند جراحی بینی فانتزی تنها مناسب افرادیست که دارای بینی استخوانی هستند.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  1. روز مشاوره انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید و در صورت داشتن سابقه بیماری یا حساسیت دارویی جراح را در جریان قرار دهید.
  2. مصرف داروهای ضد التهاب چون آسپرین احتمال بروز خون ریزی در حین جراحی را افزایش می دهد، بنابراین از دو هفته قبل از جراحی استفاده از این قبیل دارو ها ممنوع می باشد.
  3. از دو هفته قبل از جراحی بینی از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکل دار خودداری نمایید.
  4. قبل از عمل استحمام کنید و از 8 ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  5. روز عمل به اتفاق یک همراه و نیم ساعت قبل از زمان تعیین شده در محل جراحی حضور داشته باشید.
  6. روز عمل خانم ها بدون آرایش و لاک و آقایان بدون ریش و سبیل به کلینیک یا بیمارستان مراجعه نمایند.
  7. همچنین از داشتن زیور آلات خودداری کنید.
  8. روز عمل تمام مدارک پزشکی مورد نیاز را همراه خود داشته باشید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • داشتن درد، کبودی و تورم بعد از جراحي بيني طبيعي می باشد و جای نگرانی نیست، چرا که به تدریج برطرف خواهد شد.
  • به منظور کاهش اثر تورم و کبودی می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید و برای تسکین درد از مسکن های تجویز شده توسط جراح خود مصرف کنید.
  • تا دو هفته بعد از جراحی سیگار یا قلیون نکشید.
  • همچنین مصرف مشروبات الکلی هم تا دو هفته ممنوع می باشد.
  • مرتبا و تا آخر از دارو های تجویز شده استفاده نمایید.
  • حداقل تا دو ماه بعد از عمل استفاده از انواع عینک آفتابی و طبی ممنوع است و در صورت لزوم از لنز های تماسی استفاده کنید.
  • تا چند مدت از رفتن به استخر و شیرجه زدن خودداری کنید.

انواع روش های جراحی بینی

به طور کلی در جراحی بینی برش ها در قسمت های مختلفی ایجاد می شوند و این موضوع باعث شده تا جراحی به دو نوع باز و بسته صورت گیرد. در واقع در جراحی بینی بسته برش ها از داخل سوراخ های بینی ایجاد می شوند و به پوست آسیبی وارد نخواهد شد. اما در این روش دید جراح محدود بوده و احتمال بروز خطا وجود خواهد داشت. همچنین جراحی بینی به روش بسته تنها برای آن دسته از بیمارانی مناسب است که بینی شان ایراد چندانی نداشته و مشکلات جزئی دارند. در گذشته جراحی بینی تنها از روش بسته انجام می شد اما با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی ، رفته رفته جای خود را به جراحی بینی به روش باز داد.

در این روش در تیغه میان دو سوراخ بینی که اصطلاحا کلوملا گفته می شود ، برشی ایجاد شده و پوست به طور کلی از استخوان بینی جدا می شود. در این حالت جراح به ساختار بینی دسترسی کامل داشته و می تواند ایرادات ساده و حتی پیچیده بینی را برطرف کند. لازم به ذکر است در صورتی که جراحی از طریق روش باز انجام شود ، امکان بروز خطا به حداقل و حتی به صفر می رسد.

جناب دکتر محمدرضا سماواتی ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و یکی از بهترین جراحان بینی تهران ، از طریق روش باز جراحی می کنند و بهترین نتایج را برای بیماران خود به ارمغان آورده اند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88278760 – 021 تماس حاصل فرمایید. همچنین توصیه می شود برای مشاهده نمونه کار های ایشان به صفحه اینستاگرام و گالری تصاویر همین سایت مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که لازم به جمع کردن پره های بینی باشد ، فارغ از اینکه جراحی از روش باز انجام می شود یا بسته ، در ناحیه پره های بینی برش ایجاد خواهد شد.

بهترین سن برای جراحی بینی طبیعی

سن مناسب عمل بینی طبیعی چه سنی است ؟

از نظر جسمی : به طور کلی، 18 سالگی به عنوان سن بلوغ جسمی در نظر گرفته می شود و رشد استخوان ها و غضروف ها در این سن متوقف شده است. بنابراین، از نظر جسمی 18 سالگی بهترین سن برای جراحی بینی طبیعی می باشد. انجام عمل بینی طبیعی قبل از این سن به دلیل عدم تکامل کامل استخوان ها و غضروف ها توصیه نمی شود. اما بعد از 40 سالگی با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و ممکن است جای زخم عمل به طور کامل التیام نیابد.

از نظر روحی : علاوه بر بلوغ جسمی، بلوغ روانی نیز برای انجام عمل زیبایی بینی حائز اهمیت است. فرد باید به درک کاملی از اهداف خود از عمل بینی و انتظارات واقع بینانه از نتایج آن رسیده باشد.

نکته ای در خصوص سن مناسب برای جراحی بینی طبیعی :

موارد خاص : در برخی موارد خاص، مانند مشکلات تنفسی یا نقص های مادرزادی، ممکن است عمل بینی در سنین پایین تر از 18 سالگی با نظر جراح و متخصصان انجام شود.

در نهایت، انتخاب بهترین سن برای عمل طبیعی بینی به عوامل مختلفی از جمله شرایط جسمی و روحی فرد، نوع نقص و نظر جراح معالج بستگی دارد. برای کسب اطلاعات دقیق تر و دریافت مشاوره تخصصی، حتماً با جراح بینی باتجربه و ماهر مشورت کنید.

هزینه جراحی بینی طبیعی چقدر است ؟

با توجه به اینکه در فرایند عمل بینی طبیعی تغییرات زیادی در ظاهر بینی ایجاد نمی شود و فقط عیوب بینی رفع می شود، در مقایسه با سایر روش ها و مدل های جراحی بینی هزینه نسبتا کمتری باید پرداخت شود. اما درنهایت هزینه جراحی بینی طبیعی به شرایط متفاوت بستگی دارد، مانند وضعیت بینی بیمار، سلامت کلی بیمار و مهارت جراح.