امروزه یکی از پر طرفدار ترین جراحی های زیبایی ، جراحی بینی است که در جهان به خصوص کشور ما طرف دار های زیادی دارد. بیشتر خانم ها تمایل دارند فرم بینی خود را همانند بینی عروسک ها کنند که از همین رو نسبت به جراحی بینی فانتزی اقدام می کنند. این عمل جراحی ویژگی های خاصی دارد که قصد داریم در این مقاله در رابطه با آن صحبت کنیم و شما را با تفاوت عمل بینی فانتزی و طبیعی اشنا سازیم.

 

جراحی بینی فانتزی

 

برای این نوع عمل زیبایی باید توجه داشته باشد، بینی شما متناسب با اجزای صورت و فرم صورت شما باشد. برای آن که از نتیجه ی بعد از عمل جراحی زیبایی بینی احساس رضایت داشته باشید ، بهتر است بدانید ، افرادی که صورت بزرگی دارند و اجزای صورت آن ها درشت است ، جراحی بینی فانتزی برای آن ها نتیجه ی خوبی نداشته و موجب نارضایتی این افراد می شود.

در عمل بینی فانتزی ، بینی قوس دار ، کوچک و سر بالا می شود. باید توجه داشته باشید در بینی های گوشتی و بزرگ ، کوچک شدن بیش از حد و بالا رفتن نوک بینی امکان پذیر نمی باشد.

 

فیلم واقعی جراحی بینی فانتزی در تهران

 

نکاتی درباره ی عمل بینی فانتزی

یکی از انواع های جراحی زیبایی دماغ است که اصولاً در زنان طرفدار بیش تری دارد و معمولا برای تمامی افراد به خصوص کسانی که دارای بینی های گوشتی هستند ، امکان پذیر نمی باشد. در بینی های گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست ، این نوع عمل پیشنهاد نمی شود ، زیرا اکثر کسانی که بینی های گوشتی داشتند بعد از جراحی بینی فانتزی انتظار معقول را نداشته اند . زیرا اصولاً نتیجه ی عمل دماغ در بیش تر مواقع طبیعی می باشد.

افرادی که این نوع عمل را انتخاب می کنند در صورت آن که بعد از عمل ، از بینی خود ناراضی باشند و تصمیم به عمل کردن دوباره بینی را داشته باشند باید بدانند ، عمل ترمیم برای این افراد به دلیل فانتزی بودن و کوچک بودن بیش از حد بینی دشوار می شود . کاندیدهای مناسب این نوع جراحی افرادی هستند که ، بینی های استخوانی با پوست نازک و غضروفی محکم را داشته باشند.

 

جراحی بینی فانتزی

 

جراحی ترمیمی بینی

همانطور که گفتیم اگر افراد در انتخاب بهترین جراح بینی تهران خود دقت لازم را صرف نکنند و جراح بینی خود را مجبور به ایجاد تغییراتی همچون کوچک و سر بالا کردن زیاد بینی نمایند ممکن است نتیجه جراحی بینی فانتزی آن ها موفقیت آمیز نبوده و به انجام جراحی ترمیمی نیاز پیدا کنند. افراد برای انجام عمل بینی فانتزی وقت و هزینه تقریباً زیادی صرف می کنند و انجام جراحی ترمیمی  بینی وقت و زمان مجددی را از آن ها خواهد گرفت، بنابراین در انتخاب جراح بینی تان بسیار دقت نمایید تا نیازی به انجام عمل بینی ترمیمی نداشته باشید.

البته باید این نکته را نیز خاطرنشان شد که عدم تجربه و مهارت جراح بینی تنها یکی از دلایلی است که ممکن است موجب نیاز فرد به انجام جراحی ریویژن شده و در برخی موارد دیگر این خود بیمار است که با رعایت نکردن نکات مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی موجب شکست آن می شود. همچنین در برخی از افراد ایرادات و مشکلات بینی به حدی زیاد است که قابل رفع در یک جلسه نبوده و این هیچ ارتباطی به میزان تخصص و تجربه جراح بینی ندارد.

نکاتی در رابطه با جراحی بینی فانتزی ترمیمی

  • هر بار که عمل دماغ انجام می شود پیچیدگی آن بیشتر خواهد شد.
  • اشخاص باید از نتیجه جراحی ریویژن انتظارات واقع بینانه داشته باشند، کاملاً بدیهی است که نتیجه آن یک بینی که قبلاً بر روی آن جراحی بینی فانتزی انجام شده و به همین علت بسیار سر بالا و کوچک شده است چندان رضایت بخش نخواهد بود، زیرا جراح بینی امکان مانور زیادی بر روی آن را نخواهد داشت.
  • ساختمان بینی در برخی از موارد بر اثر جراحی به حدی ضعیف می گردد که تاب و تحمل جراحی ثانویه بینی را برای مدت ها نخواهد داشت. در این موارد افراد باید یک سال برای انجام جراحی بینی ترمیمی صبر کرده یا برای همیشه از انجام آن صرف نظر کنند.
  • هزینه عمل ثانویه ترمیمی به دلیل سخت و پیچیده بودن آن بیشتر از جراحی اولیه خواهد بود.

 

جراحی بینی فانتزی

 

چرا نباید قبل از یک سال برای جراحی بینی ترمیمی اقدام کرد؟

بعد از انجام جراحی بینی فانتزی که به موجب آن تغییراتی در ساختار بینی و برش هایی در پوست بینی ایجاد می شود، مقداری ورم و کبودی در بینی و برخی از اجزای صورت بروز خواهد کرد که میزان آن در اشخاص مختلف متفاوت است. از بین رفتن ورم بینی به طور کامل به حدود 6 تا 1 سال زمان نیاز داشته و در این مدت این امکان وجود دارد که افراد به دلیل وجود تورم دچار این اشتباه شوند که سوراخ های بینی شان غیر قرینه بوده یا مشکلات دیگری در آن وجود دارد.

در صورتی که واقعاً چنین نبوده و مشکلات مشاهده شده بعد از فروکش کردن کامل تورم  از بین خواهند رفت. همچنین این تغییرات و برش ها موجب می گردند که ساختمان بینی ضعیف شده و جراحت هایی در آن ایجاد شود که برای انجام جراحی ترمیمی بینی لازم است تا این زخم ها به طور کامل بهبود یابند.

بینی نیمه فانتزی چیست ؟

برخی از متقاضیان خواستار جراحی بینی فانتزی یا عروسکی هستند ولی تمامی خصوصیات فرم فانتزی را نمی خواهند. به طور مثال برخی از متقاضیان تنها خواستار قوس روی بینی یا نوک سربالای بینی هستند. بنابراین بینی که ترکیبی از فرم فانتزی و فرم طبیعی باشد در اصلاح بینی نیمه فانتزی نامیده می شود.  طبق گفته بهترین جراح بینی تهران ، جراحی بینی نیمه فانتزی برای اشخاصی مناسب است که تغییرات بر روی بینی را به طور متوسط می خواهند و خواستار بیش از حد طبیعی بودن یا بیش از حد فانتزی بودن بینی نیستند .

 

جراحی بینی فانتزی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

رعایت نکات مراقبتی در کسب نتیجه بهتر از جراحی کردن بینی بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل توصیه می شود که تمام نکات مراقبتی را رعایت کنید. نکات مراقبتی که ذکر می شود به طور کلی است و برای مطلع شدن از نکات دقیق مراقبتی باید با دکتر بینی خود صحبت کنید زیرا مدت دوره نقاهت بستگی به نوع بینی نیز دارد .

  • بلافاصله پس از عمل دماغ ، اسپلینت بینی بر روی ساختار بینی گذاشته می شود و تا زمانی که اسپلینت بر روی بینی است نباید خیس شود ، به طور معمول 5 الی 7 روز پس از عمل دماغ ، اسپلینت از روی بینی برداشته می شود ، بنابراین 5 الی 7 روز صورت نباید خیس شود و هنگام استحمام نیز از شستن صورت خودداری کنید .
  • برای تمیز کردن صورت از دستمال مرطوب یا دستمال نمدار استفاده کنید .
  • بعد از جراحی بینی فانتزی مجاز به استحمام هستید ولی به دلیل تاثیرداروهای بیهوشی ، روز اول فرد هوشیاری کامل ندارد و بهتر است از حمام کردن خودداری کند.
  • مواد جویدنی چون هویج ، گوشت ، خیار و غیره را استفاده نکنید و از رژیم غذایی نرم پیروی کنید .
  • طبق گفته های بهترین دکتر بینی تهران ، بهتر است پس از عمل بینی فانتزی سر را خم نکنید و هنگامی که خواب هستید ، سر حداقل 30 درجه بالاتر از بدن باشد.
  • صحبت کردن ، خندیدن و خمیازه کشیدن خود را کنترل کنید تا نتیجه عمل زیبایی بینی تحت تاثیر قرار نگیرد .
  • فعالیت های سنگین و ورزش تا مدت زمانی که جراح بینی اعلام می کند ممنوع است .
  • مصرف دخانیات و مشروبات الکلی نیز حداقل تا دو ماه ممنوع است .
  • از ضربه زدن بینی پرهیز کنید .
  • دکتر سماواتی فرد بهترین جراح بینی گیشا توصیه می کند ، بینی را ماساژ ندهید حتی اگر ماساژ به صورت آرام انجام شود .
  • رابطه جنسی تا مدت زمان کوتاهی ممنوع است زیرا منجربه افزایش ضربان قلب و هیجان می شود که این امر می تواند بر روی نتیجه جراحی بینی فانتزی تاثیر منفی داشته باشد .

 

جراحی بینی فانتزی

 

اقدامات قبل از عمل زیبایی بینی فانتزی

  • انتخاب جراح بینی خوب
  • طبق گفته های بهترین دکتر جراحی بینی فانتزی در تهران باید از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل از دو هفته پیش از عمل خودداری کرد.
  • مطرح نمودن کلیه انتظارات خود با جراح بینی
  • پیش از عمل استحمام کنید.
  • آگاه نمودن پزشک خود از سوبق بیماری و حساسیت های دارویی خود
  • روز عمل زیبایی بینی عروسکی داشتن آرایش ، زیور آلات ، لاک و ریش و سبیل ممنوع است.
  • تمام مدارک پزشکی به اضافه کارت ملی را همراه خود داشته باشید.
  • از هشت ساعت قبل از عمل خوردن و آشامیدن را کنار بگذارید.

تفاوت بارز فرم فانتزی و طبیعی

اگر به بینی های که به فرم فانتزی و طبیعی عمل شده اند خوب دقت کنید ، متوجه تفاوت آن ها خواهید شد. این دو فرم عمل زیبایی بینی با یک دیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند که در این قسمت از  مقاله جراحی بینی فانتزی قرار است به آن بپردازیم. از مهم ترین و بارز ترین تفاوت میان عمل بینی فانتزی و طبیعی زاویه به وجود آمده میان لب بالایی و نوک بینی می باشد. در فرم طبیعی این زاویه حدوداً 90 درجه است که می تواند زیبایی خاصی به چهره افراد ببخشد ، در حالی که در فرم فانتزی این زاویه 105 درجه است و باعث بالا رفتن و قوس دار شدن بیش از اندازه نوک بینی می شود. به بیانی دیگر می توانیم بگویم در فرم فانتزی سوراخ های بینی کمی قابل مشاهده می باشد.

لازم به ذکر است که گاهی اوقات افراد تقاضای بیشتر شدن زاویه میان بینی و لب خود را دارند که چینن حالتی باعث به وجود آمدن فرم خوکی می شود. بینی ای که به صورت طبیعی و متناسب با ویژگی های چهره فرد عمل شده است ، سوراخ های کوچک و تنگی دارد. از این مورد نیز می توان به عنوان شمخص ترین تفاوت میان جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی نام برد.

در جراحی رینوپلاستی با نتیجه فانتزی که در اصطلاح عامیانه به آن عروسکی نیز گفته می شود تمرکز بیشتر جراح بینی بر روی نوک ان است. بینی تا حد بسیار زیادی کوچک می شود ، ارتفاع آن از زاویه نیم رخ حالتی سربالایی به خود می گیرد. در جراحی بینی فانتزی به دلیل سربالا شدن بیش از حد بینی و همچنین کوچک شدن بیش از اندازه پره ها و سوراخ های بینی ، ممکن است فرد دچار مشکلات تنفسی و ضعف بویایی شود از همین رو نیاز است تا توسط یک جراح بینی فانتزی حرفه ای و مجرب انجام شود.

 

جراحی بینی فانتزی

 

بهترین جراح بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی یا عروسکی ، عمل حساسی است زیرا میزان تغییرات اعمال شده بسیار مهم است و اگر در اعمال تغییرات افراط شود ، فرم بینی دیگر زیبا نخواهد بود.  حتی در عمل بینی فانتزی نیز رعایت زوایا بین لب ، پیشانی و بینی مهم است به همین دلیل در انجام تغییرات نباید افراط کرد. جراح زیبایی بینی فانتزی باید به خوبی بتواند بینی را به شکل فانتزی فرم دهد و دقت داشته باشد که در فرم دهی بینی افراط نکند .

دکتر محمدرضا سماواتی فرد بهترین جراح بینی تهران منطقه گیشا ، با توجه به سال ها تجربه ای که در زمینه عمل زیبایی بینی داشته اند به خوبی می توانند به گونه ای بینی را فرم دهند که هم ظاهری فانتزی داشته باشد هم موجب رضایت بیمار باشد .

ویژگی های جراح بینی فانتزی خوب

  1. تسلط به انواع جراحی های بینی به خصوص فرم فانتزی
  2. آگاهی به علم زیبایی شناسی و برخورداری از خلاقیت
  3. داشتن صبر و شکیبایی در مقابل سوالات و انتظارات بیمار
  4. برخورداری از وجدان کاری و عدم توجه به منافع مالی خود
  5. در نظر گرفتن سلامت و رضایت بیمار
  6. داشتن توانایی جلب اعتماد بیمار و از بین بردن نگرانی های وی

 

 

هزینه جراحی بینی فانتزی در تهران

مدل بینی تاثیری در تعیین هزینه ندارد ، به همین دلیل عمل زیبایی بینی عروسکی تفاوتی با جراحی بینی طبیعی یا نیمه فانتزی ندارد. در اصل مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده هزینه آن موارد زیر هستند:

  • دستمزد جراح بینی
  • نوع بینی
  • هزینه های بیمارستان
  • مشکل بینی که باید برطرف شود .

هنگام انتخاب بهترین جراح بینی فانتزی در تهران به میزان مهارت او توجه بیشتری داشته باشید ، مخصوصاً زمانی که اقدام به جراحی بینی فانتزی می کنید زیرا فرم بینی فانتزی دارای ظرافت است و جراح پلاستیک باید مهارت بالایی در انجام آن داشته باشد. کمی افراط در فرم دهی بینی فانتزی می تواند منجربه نارضایتی بیمار و بد شدن فرم بینی شود به همین دلیل حتماً نمونه کارهای بهترین جراح بینی خود را مشاهده کنید تا از میزان مهارت او مطلع شوید.

برای مشاهده نمونه کارهای دکتر محمد رضا سماواتی فرد یکی از بهترین جراحان عمل بینی فانتزی در تهران می توانید به صفحه رسمی اینستاگرام دکتر سماواتی مراجعه کنید.

بینی فانتزی