درباره چسب زدن به بینی

افراد زیادی سالیانه به منظور بهبود ظاهر بینی و رفع اختلالات آن اقدام به انجام جراحی بینی می کنند . پس از انجام عمل جراحی به مراقبت های پس از عمل بینی نیاز می باشد . در صورت عدم توجه به این مراقبت ها و رعایت نکردن آن ها ممکن است مشکلاتی در بهبودی فرد ایجاد شود .

پس از عمل جراحی بینی برای منقبض شدن پوست اطراف بینی ، چسب زدن به بینی ضروری است . در افرادی که دارای پوست ضخیم تری می باشند چسب زدن به بینی بیشتر توصیه می شود زیرا در این افراد پوست بینی به زمان بیشتری برای منقبض شدن نیاز دارد . به علاوه چسب زدن به بینی از تشکیل بافت زخم نیز جلوگیری می کند .

چسب زدن به بینی

دو فایده ی مهم چسـب زدن به بینی :

  • کاهش التهاب و تورم ناشی از عمل بینی
  • شکل گیری بهتر بینی و به دست آمدن نتیجه ی بهتر

استفاده از چه نوع چسبی توصیه می شود ؟

افراد بهتر است از حدودا یک و نیم سانتی متر از نوار چسب های پزشکی ساخته شده از کاغذ استفاده کنند . این نوار چسب ها را که قیمت پایینی هم دارند ،می توان از دارو خانه ها تهیه نمود .

نحوه ی چسـب زدن به بینی :

1.در مرحله ی اول بینی و گونه هایتان را به وسیله ی صابون و آب ولرم بشویید یا با پنبه ی آغشته به الکل تمیز کنید سپس نم پوست را با حوله بگیرید و صبر کنید تا پوست کامل خشک شود .

2.سپس از یک نوار چسب مناسب استفاده کنید و بر اساس اندازه ی بینی خود از آن جدا نموده و به شکل هلالی درآورید و آن را به طوری که سوراخ های بینی را نپوشاند به زیر بینی بچسبانید . وسط نوار در زیر بینی قرار می گیرد و بقیه ی آن را تا نزدیکی چشم ها بالا بیاورید . این گونه چسب زدن از افتادگی نوک بینی جلوگیری می کند .

3.سپس 3 تکه نوار 3 تا 5 سانتی جدا کنید و روی عرض بینی بچسبانید به طوری که مقداری از هر تکه چسب در زیر تکه ی دیگر قرار گیرد .