درباره بارداری و جراحی بینی

بارداری و جراحی بینی : بهبود فرم بینی موجب می شود تا چهره زیباتر از قبل شود به همین دلیل افراد برای رفع مشکلات ظاهری یا رفع مشکلات عملکرد بینی ، جراحی بینی انجام می دهند.

جراحی بینی برای خانم ها کمی متفاوت تر از آقایان است زیرا خانم هایی که باردار هستند یا قصد بارداری دارند سوال هایی برایشان پیش می آید .

سوال هایی چون : آیا پس از عمل بینی می توان زایمان طبیعی داشت؟ یا دوران بارداری تاثیری بر روی فرم بینی جراحی شده دارد یا خیر.

در این مقاله تمام نکات بارداری و جراحی بینی را توضیح خواهیم داد.

زمان مناسب بارداری بعد از جراحی بینی

خانم هایی که قصد انجام جراحی بینی یا راینوپلاستی را دارند و به تازگی زایمان کرده اند می توانند پس از گذشت یک ماه جراحی زیبایی بینی انجام دهند.

پس از انجام جراحی بینی فقط به مدت 8 ساعت نوزاد نمی تواند از شیر مادر تغذیه کند زیرا اثرات داروهای بیهوشی در بدن مادر وجود دارد.

فقط در زمانی که اثر داروها ماندگار است نمی توان به نوزاد شیر داد  و پس از گذشت 8 ساعت کودک بدون وجود هیچ گونه مشکلی می تواند از شیر مادر خود تغذیه کند.

بارداری و جراحی بینی

تاثیر بارداری بر عمل زیبایی بینی

خانم هایی که جراحی بینی انجام داده اند و قصد دارند باردار شوند نگران هستند تا فرم بینی بعد از زایمان دستخوش تغییرات شود.

تورم اجزای بدن و صورت در دوران بارداری کاملاً طبیعی است.

بینی جراحی شده نیز در دوران بارداری ورم می کند ولی بعد از زایمان و از بین رفتن تورم صورت و اندام ، ورم بینی نیز از بین می رود.

بنابراین بارداری بر روی نتیجه جراحی زیبایی بینی تاثیری ندارد.

همچنین افرادی که جراحی بینی انجام داده اند در مورد زایمان محدودیتی ندارند و می توانند زایمان طبیعی یا سزارین داشته باشند.

جراحی بینی در بارداری

برخی از خانم ها نیز با وجود باردار بودن خواستار جراحی بینی هستند .

خانم هایی که باردار هستند بهتر است تا یک ماه بعد از زایمان صبر کنند و سپس جراحی بینی انجام دهند.

جراحی بینی در بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی شود و انجام آن ممنوع است .

در اصل جراحی زیبایی بینی آسیبی رحم مادر نمیزند.

در جراحی بینی برای بیهوش شدن فرد داروهای بیهوشی تزریق می شود ، برای خانم هایی که باردار هستند نیز داروهای بیهوشی تزریق می شود و تزریق دارو بیهوشی یک روند ثابت در جراحی زیبایی بینی است.

در خانم های باردار امکان دارد داروهای بیهوشی به جنین آسیب برساند و اثرات منفی داشته باشد به همین دلیل در دوران بارداری ، جراحی بینی انجام نمی شود.