بینی گوشتی دارید و تا کنون در مقالات متعددی شنیده و خوانده اید که عمل کردن آن ها بسیار سخت است ؟ نتایج جذاب و ایده آلی به ارمغان نمی آورد؟ با ما همراه باشید تا با این نوع بینی ها و اینکه آیا می توان عمل زیبایی بینی گوشتی را بر روی آن ها انجام داد یا خیر صحبت کنیم. اگر تصمیم به جراحی بینی دارید می توانید با مطالعه کردن این مقاله از سایت دکتر سماواتی فرد بهترین جراح بینی تهران اطلاعات و آگاهی لازم را به دست آورید.

 

عمل زیبایی بینی گوشتی

 

مقدمه

یکی از تاثیرگذارترین و همچنین حساس ترین عضو صورت بینی می باشد که در مرکز صورت قرار گرفته شده است. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد از کشیده یا پهن بودن بینی ،بزرگ یا کوچک بودن بینی، ناراضی هستند و به دنبال راه حلی می گردند تا بینی شان را زیباتر کنند. برای جوانسازی و زیبایی بینی، جراحی های پلاستیک بینی راه مناسبی می باشد که می تواند شما را به نتیجه ی دلخواه و مطلوب برساند. علم زیبا شناسی معیارهایی را برای تشخیص زیبایی در نظر گرفته است که همه ی دنیا آن را پذیرفته اند و طبق این معیارها بینی خود را جراحی می کند .

 

عمل زیبایی بینی گوشتی

 

معیارهای زیبایی از نظر علم زیبا شناسی

  • تناسب در اجزاء صورت
  • ربطه ی بینی با لب و چانه
  • انحراف بینی
  • پشت بینی
  • پهنای بینی
  • ارتباط بینی با چشم
  • زیر بینی
  • ارتفاع بینی
  • زاویه ی بین بینی و لب

در ادامه ی مقاله می پردازیم به بحث درمورد عمل زیبایی بینی گوشتی .

عمل زیبایی بینی گوشتی

اصلی ترین عامل که در تعیین میزان موفقیت عمل بینی تاثیرگذار است، ضخامت پوست بینی است. بینی هایی که پوست بسیار نازکی دارند کوچک ترین غیر قرینگی ها زیر پوست آن ها نمایان می شود . این امر در افراد با پوست ضجیم کاملاً برعکس می باشد، افرادی که پوست بینی آن ها ضخیم باشد که به اصطلاح بینی گوشتی می گویند، تغییراتی که بر روی بینی ایجاد می شود چندان قابل توجه نیست.

اگر بخواهیم بهترین کاندید های جراحی کردن بینی را بگوییم، می توان به طور قاطع گفت : بهترین کاندید برای جراحی زیبایی بینی کسانی هستند که ضخامت پوست بینی آن ها متوسط باشد. در عمل زیبایی بینی گوشتی ،اصلاح و تغییرات بر روی استخوان و غضروف بینی می باشد که این کار سبب می شود تا بینی به استانداردها نزدیک شود و همچنین زیباتر دیده شود.

همان طور که در ابتدا تعریفی از بینی گوشتی گفته شد، بینی هایی با غدد سباسه و همچنین پوست ضخیم و باز بودن سوراخ های پوست در اصطلاح بینی گوشتی نامیده می شوند.

 

عمل زیبایی بینی گوشتی

 

نکاتی در ارتباط با جراحی بینی گوشتی

در بینی های گوشتی به طور معمول غضروف ضعیف می باشد و عمده بینی، پوست و چربی زیر آن و غدد سباسه است. در این بینی ها معمولا کمی نوک بینی افتاده است و پره ها باز و ضخیم می باشد. به دلیل وجود هورمون جنسی مردانه و چرب بودن پوست مردان، بینی گوشتی در مردان بسیار معدود می باشد.

سوالات رایجی که در عمل زیبایی بینی گوشتی به وجود می آید :

  • بهترین جراح بینی گوشتی  کیست ؟
  • بینی گوشتی و بزرگ چگونه جراحی می شود  ؟
  • عمل بینی گوشتی با لیزر امکانپذیر است ؟
  • بینی گوشتی بدون عمل  کوچک می شود ؟

شما می توانید با مراجعه به جراح بینی خود قبل از اقدام به عمل جراحی بینی، پاسخ این سوالات را دریافت کنید.

 

عمل زیبایی بینی گوشتی

 

عمل بینی گوشتی با لیزر

ترس از تیغ جراحی بینی یا عوارض رینوپلاستی ، باعث می شود تا افراد از انجام جراحی بینی منصرف شوند و برای تغییر شکل بینی به دنبال روش های غیر تهاجمی باشند . مواردی چون کوچک کردن بینی با آبلیمو یا عسل و غیره در طولانی مدت شاید منجربه کوچک شدن بینی به مقدار بسیار کم شوند اما نمی توانند اسکلت بینی را تحت تاثیر قرار دهند ، بنابراین هیچ کاربردی در تغییر فرم بینی ندارند .

روش دیگری که این روز ها بسیار شنیده می شود ، استفاده از لیزر برای تغییر فرم بینی می باشد. برای تغییر فرم بینی نیاز است که به صورت مستقیم تغییراتی در اسکلت بینی ایجاد شود ، به نظر شما لیزر می تواند اسکلت بینی را برش دهد و تغییرات مد نظر بیمار را اعمال نمایند ؟ لیزر برای جوانسازی پوست بینی و رفع مشکلات پوستی بینی کاربرد دارد اما نمی تواند هیچ گونه برشی بر روی سطح بینی یا اسکلت بینی ایجاد کند ، به همین دلیل لیزر کاربردی در جراحی زیبایی بینی ندارد .

عمل زیبایی بینی گوشتی با لیزر تنها توسط یک عده سودجو مطرح شده است و شایعه ای بیش نیست ، تنها روش برای تغییر فرم بینی انجام جراحی دماغ یا رینوپلاستی می باشد .

 

فیلم جراحی بینی گوشتی توسط بهترین جراح بینی تهران

 

تورم بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی

از جمله عوارض شایع بعد از جراحی کردن بینی می توان به تورم اشاره کرد که میزان این عارضه در افرادی با بینی های گوشتی به مراتب از افرادی که بینی شان استخوانی است بیشتر می باشد. همچنین لازم به ذکر است که زمان لازم برای برطرف شدن کامل تورم ناشی از جراحی کردن بینی نیز در بینی های گوشتی نیز نسبت به بینی استخوانی بیشتر می باشد.

این تورم در اثر برش زدن پوست و ایجاد تغییر در ساختار غضروفی-استخوانی بینی بروز کرده، جای هیچگونه نگرانی نداشته، به مرور زمان کاهش یافته و بعد از حدود 12 و بعضاً حتی 24 ماه برطرف می شود. لازم به ذکر است که نکات مراقبتی و دستورالعمل هایی وجود دارند که بیماران با رعایت آن ها می توانند به روند  کاهش تورم خود بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی سرعت بخشند که در ذیل به تعدادی از آن ها اشاره شده است.

چسب زدن بینی

از جمله مهم ترین اقداماتی که تاثیر بسزایی بر کاهش هر چه سریع تر تورم بینی دارد، چسب زدن می باشد. چسب زدن در دفعات اول توسط خود پزشک، در دفعات بعدی و بعد از آموزش دقیق بیمار توسط پزشک یا کادر درمانی ایشان، توسط خود او انجام می شود. طی مدت زمانی که جراح بینی برای تان تعیین کرده است و به طور مداوم از چسب بینی استفاده کنید.

 

 

نحوه خوابیدن

هنگام خواب با گذاشتن چند بالشت در زیر سر آن را از سطح بدن بالاتر قرار دهید. حتماً به صورت طاقباز و به پشت بخوابید.

تغذیه
  • در روزهای ابتدایی از خوردن غذاهای جویدنی و سفت پرهیز کنید.
  • مصرف غذاهای حاوی ادویه و نمک زیاد را در رژیم غذایی تان به حداقل برسانید.
از دیگر عوامل موثر در کاهش تورم بینی عبارتنداز:
  • به میزان زیاد نخندید و حرف نزنید.
  • فین نکنید.
  • سر را به ست پایین خم نکنید.
  • دکتر سماواتی فرد بهترین جراح بینی تهران توصیه می کنند افرادی که عمل زیبایی بینی گوشتی انجام داده اند. از برقراری رابطه جنسی به مدت 14 روز پرهیز نمایید.
  • به مدت 3 روز از کمپرس سرد بر روی نواحی دارای تورم بهره گرفته، بعد از این مدت زمان و به مدت 3 روز بر روی نواحی مورد نظر کمپرس گرم بگذارید.

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

در برخی موارد سیر کاهش تورم بینی افراد بسیار کند سپری می شود. به گونه ای که بعد از گذشت چندیدن ماه هنوز مقدار قابل توجه و زیادی تورم در بینی موجود می باشد. در چنینی شرایطی دکتر محمدرضا سماواتی فرد ، بهترین جراح بینی تهران با صلاحدید خود اقدام به تزریق کورتون به بینی بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی می نمایند.