همه چیز درباره جراحی بینی زنان

جراحی بینی زنان : جراحی زیبایی بینی جزء بیشترین جراحی های زیبایی است که در کشور ما انجام می شود و بیشتر متقاضیان این عمل زنان هستند.

یک جراح بینی ماهر برای عمل زیبایی بینی ، برای بینی زنان و مردان تفاوت هایی قائل می شود، چرا که بینی مردان و زنان از نظر آناتومی و ساختار بینی باهم متفاوت است ، در نتیجه معیارهای جراحی بینی زنان متفاوت با جراحی بینی مردان است.

 

جراحی بینی زنان

 

بارزترین تفاوت جراحی بینی مردان و زنان در این است که مردان تمایل دارند بینی غضروفی تر داشته باشند و بینی سربالا و با ظرافت مناسب یک مرد نیست.

برعکس مردان خانوم ها تمایل دارند بینی کوچک تر ، سربالا و مایل به عروسکی باشد.

هدف جراحی بینی رفع بزرگ بودن اندازه بینی و حفره بینی ، قوز روی بینی ، انحراف تیغه بینی و زاویه دار کردن بینی برای انواع بینی اعم از گوشتی و استخوانی می باشد.

به علت اینکه بینی بعد از جراحی بینی باید به گونه ای باشد که با دیگر اجزاء صورت تناسب داشته باشد ، فرم بینی بعد از جراحی زیبایی حائز اهمیت است.

نتیجه جراحی بینی در خانم ها با  نتیجه مورد پسند آقایان از جراحی زیبایی تفاوت هایی دارد ، متفاوت بودن معیارهای زیبایی از نظر این دو جنس مخالف ، به عوامل زیر مربوط است.

 

 

تفاوت جراحی بیـنی زنان و مردان :

برای اغلب آقایان بینی غضروفی با یک حالت طبیعی و نرمال مورد پسند تر است و در صورتی که جراحی بینی اشکالات بینی را رفع کرده و متناسب با اجزای دیگر باشد برای آن ها کفایت می کند.

اما در زنان بینی های کوچک ، سربالا و دارای قوس بیشتر طرفدار زیادی دارد ، اغلب زنان تمایل دارند که بینی آن ها بعد از عمل تغییرات زیادی کرده باشد و مشخص باشد که بینی عمل شده است و اکثریت زنان تمایلی به عمل های طبیعی ندارند.

برای جراحی زيبايی بينی در بین آقایان و زنان دیدگاه های کاملا متفاوتی وجود دارد ، البته این موضوع برای همه آقایان و زنان صدق نمی کند و هستند. مردانی که تمایل به بینی فانتزی داشته باشند و در مقابل ، برخی از خانوم ها از عمل بینی به صورت طبیعی رضایت بیشتری خواهند داشت.

زنان باید به این نکته توجه کنند که قوس زیاد و کوچک تر شدن بینی وقتی از حد و مرز خارج شود دیگر زیبایی نخواهد داشت و بهتر است تغییرات بینی جراحی شده در یک چارچوب و قالب که مورد تایید جراح بینی و بر طبق معیارهای زیبایی در جهان است ، انجام گیرد .

علل قرار گرفتن تحت جراحی بینی زنانه

یک جراحی بینی یا رینوپلاستی ، تنوع وسیعی از مشکلات بینی، از دغدغه های زیبایی گرفته تا مشکلات ساختاری را که باعث بازگشت مشکلات تنفسی می شود، حل می کند. صرف نظر از مشکلات عملکردی، جراحی بینی زنانه، با هدف دستیابی به شکل خوشایند و جذاب در بینی انجام می شود که با کلیه ویژگی های زنانه صورت تناسب داشته و در کل، چهره جذاب تری را خلق نماید.

این دستاورد به بهبود و ارتقای جنبه های زنانه بینی کمک کرده و در عین حال یک یا چند مورد از مشکلات زیر را نیز درمان می کند:

  • عدم تقارن بینی
  • بینی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک
  • بدشکلی قوز بینی
  • سوراخ های بینی که بسیار بزرگ یا بسیار کوچک هستند
  • دیگر مشکلات عملکردی بینی

 

 

جراح بینی

جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی که در زمینه تمامی انواع جراحی های بینی تخصص دارد، دارای درک عمیقی از تفاوت های آناتومیکی بین انواع مختلف بینی ها می باشد و همین امر به او اجازه می دهد تا به شکلی هنرمندانه نتایجی را خلق کند که در نوع خود یک اثر هنری محسوب می شود. قرار گرفتن شما تحت جراحی بینی مزیت های زیر را برای تان به همراه دارد:

  • تناسبات ظریف تر در بینی
  • شکل ظاهری ارتقا یافته در بینی
  • تقارن بهتر صورت
  • عملکرد بهبود یافته بینی

مزایای رینوپلاستی زنانه چیست؟

جنسیت همیشه نقش مهمی را در هر نوع جراحی پلاستیک صورت ایفا می کند. اگرچه حفظ یا ارتقا دادن مشخصه ها و ویژگی های مرتبط با جنسیت، یک الزام مهم جراحی محسوب می شود، ولی هدف اصلی در موقع کار کردن با بینی زنانه، تنها خلق یک بینی کوچک رو به بالا نمی باشد، بلکه هدف اصلی ایجاد تغییرات زیبایی منحصر بفردی است که به خوبی با ویژگی های مختص صورت فرد، هماهنگ باشد.

جراحی بینی زنان ، روندهای ظریفی می باشند که به دقت بالا و هنرمند بودن در جراحی نیاز دارد، بنابراین انتخاب یک جراح زیبایی ماهر و دارای مهارت های مرتبط و تجربه لازم برای تولید نتایج مطلوب، الزامی می باشد.

در طول جلسه ملاقات اول، جراح صبورانه به انگیزه های بیمار قبل از آزمایش دقیق ساختارهای بیرونی و درونی بینی و نیز سایر ویژگی های صورت گوش می کند.

 

 

روند و ریکاوری جراحی بینی زنان چگونه است؟

جراح بینی از یک دستاورد کاملاً سفارشی که به شکلی موثر نیازهای زیبایی و عملکردی منحصر به فرد بیمار را درمان کرده و در عین حال، نتیجه نهایی مطلوب در هر دو جنبه را خلق نماید بهره می برد. بر حسب پیچیدگی مورد بیمار و نیز تنوع فاکتورها، جراح دستاورد بینی باز یا بسته را برای انجام جراحی انتخاب می کند.

در جراحی بینی بسته ، تمام برش ها در داخل سوراخ های بینی خلق شده و ابزاری برای تراش دادن بینی از داخل مورد استفاده قرار می گیرد. در جراحی بینی باز ، همان برش های داخلی ایجاد می شود ولی علاوه بر آن ها، یک برش در ستونچه بینی نیز خلق می شود که امکان دسترسی جراح به چارچوب بینی و مشاهده کامل آن را فراهم می آورد.

جراحی بینی اغلب تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می شود. جراح اصلاحات لازم در غضروف و استخوان بینی را به منظور دستیابی به تغییرات مورد نظر ایجاد می نماید. در صورت نیاز، جراح پیوند غضروف گرفته شده از سپتوم، گوش یا دنده را برای رسیدن به طرح مورد نظر در بینی انجام می دهد. در این مسیر، جراح سه فاکتور اصلی دستیابی به نتیجه مطلوب در زیبایی، عملکرد و هارمونی صورت را در محوریت کار خود قرار می دهد.

ریکاوری بینی زنانه

جراحی بینی زنانه یک روند سرپایی بوده و زمان از کار افتادگی آن بر حسب پیچیدگی جراحی انجام شده متغیر می باشد. بیماران می توانند ظرف یک هفته به فعالیت های نرمال خود باز گردند، ولی توصیه می شود که انجام فعالیت های سنگین تا چند هفته به تعویق بیافتد.

بعد از جراحی درد و ناراحتی ملایم تا متوسط تجربه می شود که با مصرف داروهای مسکن تجویز شده، قابل مدیریت کردن می باشد. همچنین بیمار کبودی و تورم موضعی را تجربه می کند که در طول چند هفته یا چند ماه بعد از جراحی فروکش خواهد کرد.

یک جراح بینی خوب با هدف ایجاد یک مراقبت بیمار محور، در سراسر دوره  مراقبت های بعد از جراحی ، ارتباط دائمی خود را با بیمار حفظ می نماید. این امر بهبود بهینه و داشتن یک تجربه پس از جراحی راحت تر را تضمین می کند. همچنین جراح پیشرفت بهبود را در جلسات فالوآپ در روز اول بعد از جراحی و پس از آن در طول یک دوره یک ساله تحت کنترل قرار می دهد.