01 جولای

پولیپ بینی

در ابتدا قبل از این که به بحث درباره ی پولیپ بینی بپردازیم ، باید بدانید قبل از انجام هر عملی چه عمل های زیبایی بینی ( جراحی بینی ) چه عمل های درمانی، همانند پولیپ بینی ، انحراف بینی و … برای مشاهده ی بهترین نتیجه ی عمل ، دانستن یک سری نکات الزامی می باشد . به همین منظور شما می توانید قبل از اقدام به عمل یک جلسه به مشاوره رفته و یا در سایت های معتبر اطلاعات لازم را دریافت کنید. با انجام این کار بهترین کمک را به خود خواهید کرد ، تا در حین عمل و یا در پایان عمل دچار عارضه های احتمالی نشوید و یا این خطرات و عارضه ها را کم کنید . ادامه ی مقاله ی را با عنوان  پولیپ بینی ادامه خواهیم داد.

پولیپ بینی

پولیپ بینی :

پولیپ بینی توموری غیر سرطانی است که از محل غشاء مخاطی بینی و همچنین سینوس ها به طور غیر عادی رشد می کند و با ایجاد کردن حجم در مجرای بینی ، سبب مشکلات تنفسی می شود. علت به وجود آمدن پولیپ می تواند به عامل آلرژی و یا عفونت ها . همچنین بیماری نادر فیبروز کیستیک باشد. در ادامه ی مقاله از علت های به وجود آمدن پولیپ بینی و همچنین علائم آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

یک تا چها درصد افراد دچار پولیپ بینی هستند که این مشکل در آقایان شایع تر است که معمولاً به گونه ی برآمدگی گرد  یا بیضی در داخل بینی و یا در مخاط ناحیه ی استخوان پرویزنی بینی از بافت پوششی یا سینوس های فکی به وجود می آید.

علت به وجود آمدن پولیپ در بیشتر مواقع وجود آلرژی و یا عفونت موضعی می باشد. که این احتمال در بیماران دچار آسم ، آبریزش بینی آلرژیک 16 برابر افراد عادی است.

راه درمان پولیپ بینی :

علاوه بر درمان علامت ها و زمینه‌ هایی، برای کوچک کردن پولیپ بینی و کاهش التهاب از داروهای ضد التهاب علل خصوص کورتیکواستروئیدها استفاده می‌شود.

این داروها را هم بصورت موضعی و هم عمومی  می توان مورد استفاده قرار داد. حساسیت به برخی داروها همانند آسپرین که می‌تواند سبب پولیپ گردد بایستی کنترل شود.

در مواردی که درمان دارویی تاثیر گذار واقع نشود و پولیپ بزرگ باشد لازم است با روش جراحی برداشته شود، هرچند باوجود بیماری‌های زمینه‌ای امکان عود پولیپ زیاد است.

دکتر سماواتی فرد – متخصص گوش ، حلق و بینی / جراح زیبایی بینی و صورت (  جراحی بینی استخوانی , جراحی بینی گوشتی )

دکتر محمدرضا سماواتی فرد

دکتر محمد رضا سماواتی فرد
دکتر محمد رضا سماواتی فرد فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی در سال 85 از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس (ورودی سال 78) شروع دوره تخصصی (رزیدنتی) دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 87 رزیدنت برتز دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 90 نفر چهارم بورد کشوری در سال 91 در رشته گوش حلق و بینی و جراحی سر و گردن. جراحی بینی | جراح بینی تهران | جراحی بینی گوشتی | جراحی بینی استخوانی