مراقبت های پس از پروتز گونه چیست؟

قبل از این که بپردازیم به بحث مراقبت های پس از پروتز گونه ، می خواهیم در خصوص این جراحی توضیح مختصری به شما داده شود . همیشه این را در نظر داشته باشید که بهترین راه برای کاهش دادن استرس جمع آوری اطلاعات درباره ی جراحی مورد نیاز است ، شما با کسب یک سری نکات و اطلاعات می توانید به تسریع بهبود و همچنین کم کردن عارضه های احتمالی حین عمل کمک کنید . در این مقاله می خواهیم درباره ی پروتز گونه که جزو جراحی های پلاستیک محسوب می شود صحبت کنیم . در ابتدا خواهیم گفت پروتز گونه چیست ؟

مراقبت های پس از پروتز گونه

پروتزگونه از سال 1956 مورد استفاده قرار گرفته است و به عنوان یک تکنیک زیبایی بی خطر و تاثیر گذار مورد تایید قرار گرفته است . پروتزگونه از مواد های ترکیبی متعددی تشکیل شده است که این مواد از مواد نسبتا سفت تا مواد انعطاف پذیر متغیر هستند . پروتز گونه در اشکال و اندازه های مختلف است و اغلب آن ها را می توان به صورت سفارشی و با توجه به ساختار مخصوص صورت ساخت . برخی از انواع پروتز گونه از قبیل پروتزهای ساخته شده از  جنس سیلیکون ، با بافت ادغام نمی شوند و به راحتی می توان آن را بعد ها جدا کرد . پروتزهای استخوان که گونه ی دیگری از پروتز ها است ، مانند پروتز هیدروکسی آپاتیت ، با بافت طبیعی استخوان ادغام می شود و قسمتی از ساختار گونه می شود .

مراقبت های پس از پروتز گونه چیست :

پس از اتمام جراحی ، به مدت 48 ساعت بر روی ناحیه ی تحت عمل کمپرس آب یخ قرار دهید .

استحراحت کافی و همچنین برای مدت 2 هفته پس از جراحی فعالیت بدنی نداشته باشید .

پس از گذشت 24 ساعت اجازه ی حمام کردن دارید در صورت نگذشتن زمان ذکر شدن استحمام ممنوع می باشد .

روز اول پس از عمل جراحی پروتز غذاهای مایع نظیر سوپ مصرف شود و از روز دوم می توانید غذاهای نرم را  شروع کنید و با کم شدن درد هنگام جویدن تدریجاً به سمت خوردن غذاهای معمولی پیش بروید . احتیاط کنید که تکه های سخت غذا ناحیه ی  بخیه را در دهانتان باز نکند.

با گذشت 7 روز پس از عمل جراحی روزی 3 تا 4 بار از دهان شویه استفاده کنید و همچنین  بدنبال هر بار صرف غذا دهان شویه نمایید .

پس از اتمام جراحی گونه انتظار تورم و تا حدودی کوفتگی را داشته باشید ، این امر موقتی است و ظرف چند هفته برطرف می شود.

سعی کنید مراقبت های پس از پروتز گونه را انجام دهید تا به نتیجه ی مطلوب و دلخواه خود برسید .