16 جولای

متخصص گوش و حلق و بینی

متخصص گوش و حلق و بینی در جراحی و درمان بیماری هایی که مرتبط با نواحی گوش ، بینی ، حلق و سر و گردن است تخصص دارد.

تشخیص و درمان بیماری های نواحی چون سینوس ها ، بینی ، حنجره ، گلو و دهان نیز بر عهده متخصص  است.

بیماری هایی چون غده های سر و گردن ، انحراف بینی ، درمان سینوزیت ، عفونت گلو و غیره در تخصص ، متخصص گوش ، حلق ، بینی است.

میزان مهارت متخصص گوش و حلق و بینی به علت اینکه با راه تنفسی انسان و عملکردهای حیاتی او ارتباط نزدیکی دارد بسیار مهم است.

تخصص های متخصص گوش و حلق و بینی

• تشخیص و درمان دقیق تومور و غده های سر و گردن
  • تشخیص و درمان بیماری های حنجره و گلو
  • تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با بینی
  • تشخیص و درمان عفونت و بیماری های گوش
  • جراحی های زیبایی چون عمل بینی ، اتوپلاستی و غیره .

اهمیت مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی

یک جراح متخصص باید تمام نکات مورد نیاز را با صبر و حوصله به بیمار خود توضیح دهد.

بنابراین مهم است که جراح متخصص صبور باشد و بتواند تمام سوالات بیمار را پاسخ دهد.

بیمارانی که به دلیل سرطان یا عفونت های حاد نزد جراح متخصص مراجعه می کنند اغلب به علت ترسی که دارند سعی می کنند درمان را به تعویق بندازند .

اما جراح متخصص باید پس از تشخیص بیماری ، تمام نکات را به بیمار توضیح دهد .

علاوه بر توضیحات کامل باید بیمار را از نتایج به تعویق انداختن درمان آگاه سازد.

تشخیص دقیق و سریع بیماری می تواند باعث تسریع  درروند بهبودی شود .

همچنین در نتیجه درمان بیماری نیز تاثیر بسیار مثبتی دارد.

متخصص گوش و حلق و بینی

انتخاب یک متخصص گوش و حلق و بینی ماهر بسیار مهم است.

زیرا تشخیص بیماری های مرتبط با نواحی سر و گردن اغلب سخت است و متخصص باید ماهر باشد و بداند از چه تکنیکی استفاده کند.

بیماری هایی چون عفونت گوش یا سرطان حنجره و غیره بسیار حساس و مهم هستند و نباید نسبت به آن ها بی تفاوت بود .

کوچک ترین سهل انگاری درمورد بیماری های سر و گردن می تواند جان بیمار را به خطر بیندازد.

به همین دلیل باید یک متخصص ماهر را انتخاب کنید .

زیرا علاوه بر درمان بیماری از بروز عوارض نیز جلوگیری می کند.

مشاهده نمونه کارهای دکتر سماواتی  و مراجعه به سایت و مطالعه قسمت درباره دکتر منجربه تشخیص مهارت و شناخت دکتر سماواتی می شود.

اهمیت میزان مهارت جراح بینی

بیماری های مرتبط با گوش ، حلق و بینی بخشی از عملکردهای حیاتی بیمار را به عهده دارند به همین دلیل بسیار مهم است تا جراح متخصص ، مهارت لازم را داشته باشد تا بیمار پس از جراحی مربوطه دچار هیچ گونه عوارضی نشود .

به طور مثال جراحی چون جراحی بینی یا رینوپلاستی هم از لحاظ زیبایی فرم بینی و هم از لحاظ حفظ عملکرد صحیح بینی اهمیت دارد .

بنابراین جراح پلاستیک بینی باید به خوبی بتواند شرایط را کنترل کند تا هنگام فرم دهی و جراحی بینی آسیبی به بینی وارد نشود .

مثال دیگر در ارتباط با جراحی زیبایی پلک است .

در جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی نیز کوچکترین اشتباهی بینایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و یک برش اشتباه در پلک باعث کاهش بینایی می شود .

بنابراین هنگامی که قصد داشتید جراحی های مرتبط با نواحی سر و گردن انجام دهید حتماً در ارتباط با جراح متخصص تحقیق کنید و نسبت به این موضوع سهل انگاری نکنید .

سهل انگاری در این موضوع می تواند برای بیمار عوارض بسیار بدی به وجود آورد که جبران آن ها غیر ممکن یا بسیار دشوار خواهد بود .

دکتر سماواتی فرد- متخصص گوش ، حلق و بینی / جراح زیبایی بینی و صورت

( تزریق بوتاکس , جراح بینی , جراحي بيني , جراحي بيني استخواني , جراحي بيني گوشتي )