درباره عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی به پرطرفدار ترین جراحی زیبایی تبدیل شده است و برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که چرا جراحی بینی محبوبیت بسیار زیادی دارد. با توجه به باجزای صورت، بینی از مرکزیت چهره برخوردار است و می تواند در زیبایی چهره بیشتر از اعضای دیگر تاثیرگذار باشد به همین دلیل اکثریت افراد میل به جراحی زیبایی بینی و رفع نواقص ظاهری بینی دارند.

عمل جراحی بینی به طور معمول برای تمام متقاضیان انجام می شود مگر زمانی که جراح بینی صلاح نداد و فرد به بیماری خاص و نادری مبتلا باشد. دقت داشته باشید که بینی تنها به اندازه یک عضو بر زیبایی چهره تاثیرگذار است و نمی توانید توقع داشته باشید که پس از رینوپلاستی تمام مشکلات چهره برطرف شده باشد و چهره کاملاً بی نقصی داشته باشید.

نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی

بیماران باید پیش از انجام رینوپلاستی بدانند که نوع بینی در نتیجه تاثیرگذار است و نتیجه جراحی بینی در همه افراد یکسان نمی شود. بینی متقاضیان یا استخوانی یا گوشتی است و جراح بینی با توجه به نوع بینی اقدامات لازم را انجام میدهند.

بینی های استخوانی به طور معمول نیاز به تراشیدن اسکلت بینی و برطرف شدن قوز بینی دارند در صورتی که بینی های گوشتی نیاز به کوچک شدن بینی و کم کردن حجم بینی نیاز دارند. در نتیجه ، فرم نهایی بینی پس از رینوپلاستی بستگی به نوع بینی دارد و بیماران نباید توقعات نامعقولانه ای داشته باشند.

عمل جراحی زیبایی بینیپس از عمل جراحی زیبایی بینی

  • حداقل تا دوماه از رقصیدن آرام و تا 4 ماه از رقصیدن تند پرهیز کنید.
  • حتماً بینی را شستشو دهید، نحوه صحیح شستشو بینی را از جراح بینی بپرسید.
  • از جوییدن غذاهای سفت و میوه ها یا خوراکی که نیاز به جوییدن دارند، خودداری کنید.
  • در هفته اول فعالیت خود را محدود کنید و وقت را به استراحت اختصاص دهید.
  • حداقل تا دوماه از فعالیت های بسیار سنگین بدنسازی پرهیز کنید و به تدریج شروع به افزایش وزن دمبل نمایید.
  • بینی را ماساژ ندهید.
  • خندیدن ، عطسه کردن ، سرفه کردن و هر فعالیتی که بینی را تحت تاثیر قرار می دهد باید کنترل شده باشد تا فشاری به بینی وارد نشود.
  • تا دوماه از استخر رفتن پرهیز کنید.
  • هرگز تا اتمام دوره نقاهت به شکم یا پهلو نخوابید زیرا ساختار بینی هنوز نرم است و با هرگونه فشاری می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

برای مطلع شدن از نکات مراقبتی دقیق و دریافت سوالات خود بهتر است با جراح بینی خوب و ایده آل  مشورت کنید زیرا جراح بینی پس از بررسی بینی و وضعیت ترمیم بینی ، نکات مراقبتی و پاسخ سوالات را راعلام می کند.

عمل جراحی زیبایی بینی انتخاب بهترین جراح بینی

مهمترین اقدام قبل از جراحی بینی ، انتخاب بهترین جراح بینی می باشد ، چرا که در کسب نتیجه مطلوب تاثیر مستقیم دارد. توجه داشته باشید که جراحی زیبایی بینی از جراحی های اضطراری نیست، بنابراین برای انتخاب جراح بینی خوب ، از زمان کافی برخوردار هستید.

انتخاب جراح بینی کم تجربه ، موجب افزایش احتمال بروز عوارض جانبی چون اختلالات تنفسی می شود و ممکن است فرد از فرم نهایی بینی خود نیز احساس رضایت نداشته باشد.

لازم به ذکر می باشد تنها داشتن سابقه تحصیلی عالی، ملاک خوب بودن جراح نیست ، دارا بودن تجربه و سابقه بالا در انجام انواع جراحی های بینی یکی از ویژگی های بهترین جراح بینی می باشد.

انواع جراحی بینی

بینی ها بسته به میزان ضخامت پوستشان ، به دو دسته بینی های استخوانی و بینی های گوشتی تقسیم می شوند.

  • جراحی بینی استخوانی : بینی های استخوانی را می توان ایده آل ترین بینی برای انجام جراحی بینی دانست. در بینی های استخوانی به دلیل دارا بودن پوستی نازک و استحکام بالای استخوان آن ، هنر دست جراح به خوبی قابل مشاهده می باشد.
  • جراحی بینی گوشتی : بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم هستند و غضروف بینی آنها از مقاومت چندانی برخوردار نیست. بهترین نوع جراحی برای افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند، جراحی بینی طبیعی می باشد.

انواع روش های جراحی بینی

  • جراحی بینی به روش باز : در این روش برش کوچکی در ناحیه بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود و پوست بینی از ساختار آن جدا خواهد شد و در نهایت تغییرات لازم توسط جراح بینی اعمال می شود.
  • جراحی بینی به روش بسته : در جراحی بینی به روش بسته ، برش ها از داخل سوراخ های بینی ایجاد می شوند و پوست بینی با استفاده از دستگاهی خاص ، از بافت بینی فاصله می گیرد. این روش به دلیل محدودیت دیدی که برای جراح بینی ایجاد می کند، معمولا اولویت دوم جراحان است.

لازم به ذکر می باشد ، جراحی بینی بسته تنها برای افرادی مناسب است که دارای مشکل خاصی خصوصا در نوک بینی خود نیستند.

انواع فرم نهایی بینی بعد از جراحی

  • بینی طبیعی : در این نوع بینی قوسی در پل بینی ایجاد نخواهد شد و زاویه نوک بینی تا لب حدود 95 درجه می باشد.
  • بینی فانتزی : در بینی های فانتزی قوس زیبایی ایجاد می شود و در نتیجه نوک بینی سربالا خواهد شد. این نوع بینی مناسب افرادیست که دارای بینی های استخوانی هستند.
  • بینی های نیمه فانتزی : این بینی ها حالتی بین بینی های طبیعی و نیمه فانتزی هستند. افرادی که نه خواستار طبیعی شدن بینی خود هستند و نه علاقمند به داشتن قوس بینی های فانتزی می باشند ، بهترین کاندید برای انجام این جراحی خواهند بود.