20 دسامبر

سوالات جراحی زیبایی بینی

سوالات جراحی زیبایی بینی : جراحی های زیبایی بسیار زیادی برای رفع مشکلات چهره وجود دارد ولی برخی از آن ها در بین مردم محبوبیت بیشتری دارند.

با توجه به کاربردهای جراحی بینی و میزان اهمیت بینی در زیبایی صورت، رینوپلاستی به یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی تبدیل شده است و متقاضیان بسیار زیادی دارد.

به دلیل تهاجمی بودن رینوپلاستی با جراحی بینی ، سوالاتی در مورد این جراحی زیبایی وجود دارد که در ادامه مقاله بررسی شان خواهیم کرد.

سوالات جراحی زیبایی بینی

سوال : عمل بینی درد داره؟
  • پاسخ : به هر حال هر جراحی تهاجمی با درد، تورم و کبودی همراه است و جراحی زیبایی بینی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

پس از اتمام رینوپلاستی بیمار کمی احساس درد دارد اما درد حاصل از رینوپلاستی موقتی است و پس از گذشت 5 الی 7 روز، درد به طور کامل از بین می رود.

تا زمان تسکیل درد از داروهای تجویز شده استفاده نمایید.

سوال : چقدر طول میکشد تا ورم نوک بینی بعد عمل بینی از بین برود ؟
  • پاسخ : رفع تورم بستگی به نوع بینی بیمار و رعایت نکات مراقبتی دارد.

مصرف سیگار و دخانیات می تواند روند بهبود تورم را به تعویق بیندازد.

همچنین بینی های گوشتی، برای رفع تورم به 3 الی 4 ماه زمان نیاز دارند و بینی های استخوانی پس از گذشت دوماه ، بخش قابل توجهی از تورم بینی شان از بین می رود.

دقت داشته باشید که تورم کامل بینی پس از گذشت 10 الی 12 ماه از بین می رود.

برای مشاهده نتیجه نهایی باید صبور باشید و نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کنید .

سوال : اگر بعد از جراحی زیبایی بینی باردار شوم، فرم بینی تغییر می کند ؟
  • پاسخ : خیر ، عمل بینی محدودیتی برای بارداری یا نحوه زایمان ایجاد نمی کند و بانوان پس از گذشت 3 الی 4 ماه پس از رینوپلاستی می توانند اقدام به بارداری نمایند.
سوال : هزینه جراحی بینی چقدر است ؟
  • پاسخ : هزینه رینوپلاستی بری تمام بیماران جای سوال دارد، زیرا دستمزد جراحان بینی با یکدیگر متفاوت است و اغلب بیماران دلیل تفاوت هزینه را نمی دانند.

جراح بینی دستمزد خود را با توجه به فاکتورهای متفاوتی تعیین می کند که این فاکتورها در هر فردی متفاوت است، مانند نوع بینی و مشکل بینی.

همچنین هزینه های بیمارستان نیز بخشی از قیمت رینوپلاستی هستند و موقعیت جغرافیایی مطب یا بیمارستان نیز در تعیین هزینه تاثیرگذار است .

دکتر محمدرضا سماواتی فرد – متخصص گوش و حلق و بینی / جراح زیبایی بینی و صورت

( تزریق بوتاکس , جراح بینی , جراحی بینی , جراحی بینی استخوانی , جراحی بینی گوشتی )

دکتر محمدرضا سماواتی فرد
متخصص گوش و حلق و بینی ، جراح زیبایی بینی و صورت