07 مه

جراحی درمانی بینی

برخی از مشکلات بینی مانند پولیپ بینی ، سینوزیت و مشکلات این چنینی که اختلال در عملکرد بینی به وجود می آورند با جراحی زیبایی بینی درمان نمی شوند و نیاز به جراحی درمانی بینی دارند.

رایج ترین دلایل انجام جراحی درمانی بینی که در بین افراد رفع انحراف بینی و پولیپ بینی است.

بیماری های بینی گاهی به دلایل ارثی و مادرزادی هستند ، گاهی نیز بر اثر آلرژی یا عوامل محیطی دیگر بینی دچار عفونت می شود .

جراحی درمانی بینی

جراحی انحراف بینی

انحراف بینی منجربه بسته شدن یکی از سوراخ های بینی یا هر دو سوراخ بینی می شود بنابراین مشکلات تنفسی نیز در پی دارد.

انحراف بینی گاهی سوراخ های بینی را تحت تاثیر قرار نمی دهد و منجربه کج شدن فرم بینی می شود ، در این گونه موارد جراحی درمانی بینی و جراحی زیبایی بینی را می توان همزمان انجام داد.

پولیپ بینی

پولیپ های بینی در مراحل اولیه از خود علائمی نشان نمی دهند و در اصطلاح خوش خیم هستند.

اگر پولیپ های بینی در مرحله خوش خیم تشخیص داده نشود و افقدامات لازم برای درمان آن ها انجام نشود تبدیل به پولیپ های بدخیم می شود و نشانه هایی را بروز می دهند.

علائم پولیپ بینی و سرما خوردگی بسیار شبیه هم هستند ،  به همین دلیل بهتر است به جراح بینی مراجعه کنید و توسط آندوسکوپی به طور دقیق معاینه شوید.

در صورتی که نشانه های بیماری سرماخوردگی را در طولانی مدت داشتید و هیچ گونه بهبودی مشاهده نکردید حتماً برای معاینه به جراح بینی مراجعه کنید.

تفاوت جراحی بینی زیبایی با جراحی بینی درمانی

جراحی درمانی بینی عملکرد بینی را دچار اختلال می کند و فرد اغلب دچار سر درد و مشکلات تنفسی است ، اما جراحی زیبایی بینی برای رفع ناهنجاری فرم بینی انجام می شود .

هزینه جراحی درمانی بینی

در کل هزینه جراحی بینی ، هزینه ثابتی ندارد و هر جراح بینی برای انجام رینوپلاستی هزینه متفاوتی دارد.

برخی از جراحان بینی نوع بینی و روش جراحی بینی را نیز در تعیین هزینه مد نظر قرار می دهند.

برای انجام جراحی درمانی بینی نیز یک هزینه ثابت وجود ندارد زیرا با توجه به مشکلی که باید برطرف شود هزینه تعیین می شود.

اگر انحراف بینی موجب اختلالات تنفسی شود بیمه هزینه درمان آن را پرداخت می کند .

در کل بیمه هزینه بیماری هایی را پرداخت می کند که موجب مشکل برای فرد باشند به همین دلیل بهتر است نزد جراح بینی بروید و بعد از معاینه دقیق مشخص شود که مشکل بینی به چه اندازه حاد است.

دکتر سماواتی فرد– متخصص گوش ، حلق و بینی / جراح زیبایی بینی و صورت

جراح بینی , جراحي بينيجراحي بيني استخواني جراحي بيني گوشتي )

نه + نه =