12 جولای

جراحی آندوسکوپی سینوس

جراحی آندوسکوپی سینوس : سینوس ها حفره هایی مملو از هوا در استخوان های صورت و جمجه هستند که هر گونه التهاب یا عفون سینوس ها باعث بروز مشکلاتی چون سینوزیت می شود .

برای درمان بیماری های مرتبط با سینوس ها بهترین روش انجام جراحی آندوسکوپی بینی است .

جراحی آندوسکوپی به دلایل زیر یکی از بهترین روش های درمان بیماری های سینوس است :

• فقط ناحیه ای که دچار عارضه است تحت جراحی قرار می گیرد.
  • روش ایمنی است و به بافت های سال بینی آسیبی نمی رساند.

جراحی آندوسکوپی سینوس

کاربرد اندوسکوپی بینی

کاربرد تشخیصی

برخی از بیماری های بینی در سی تی اسکن یا ام آر آی به خوبی قابل مشاهده نیستند یا نمی توان تشخیص دقیق را مرتبط به بیماری اعلام کرد.

در این گونه موارد از آندوسکوپی استفاده می شود.

مهم ترین ویژگی آندوسکوپی عدم نیاز به پرتوهای مضر است .

آندوسکوپی بینی هیچ گونه دردی ندارد و به راحتی توسط جراح متخصص بینی انجام می شود.

به همین دلیل افراد بهتر است برای تشخیص برخی از بیماری های بینی مخصوصاً بیماری های مرتبط با سینوس و بیماری های مخاطی از اندوسکوپی استفاده کنند.

کاربرد درمانی

اگر استفاده از آندوسکوپی بینی برای درمان بیماری باشد نیاز است تا بیمار به اتاق عمل منتقل شود .

پس جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس در اتاق عمل انجام می شود و از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده می شود.

دراصل در جراحی آندوسکوپی بینی ، جراح متخصص بینی دستگاهی که مجهز به لنزهای پیشرفته است را وارد بینی می کند و عفونت و التهاب داخل سینوس را تخلیه می کند.

مهم ترین تفاوتی که  جراحی آندوسکوپی سینوس را از دیگر جراحی ها متمایز کرده است عدم آسیب رسانی به بافت های سالم بینی است .

در جراحی آندوسکوپی سینوس ، فقط دهانه سینوس باز تر می شود و صدمه ای به نسج یا بافت های سالم بینی زده نمی شود.

در تمام جراحی های زیبایی و درمانی امکان بروز عوارض وجود دارد و مهم ترین دلیل بروز عوارض عدم مهارت است .

بنابراین یک جراح متخصص را انتخاب کنید تا دچار هیچ گونه عوارضی نشوید .

هزینه آندوسکوپی بینی

آندوسکوپی بینی و سینوس برای درمان هر کدام از بیماری های مرتبط با بینی هزینه متفاوتی دارد به همین دلیل بدون معاینه بیمار نمی توان هزینه ای را به طور دقیق اعلام کرد.

جراحی آندوسکوپی نیاز به دقت بالایی دارد به  همین دلیل برای جراحی های آندوسکوپی حتماً یک متخصص گوش و حلق و بینی را انتخاب کنید تا بیماری به طور کامل درمان شود.

دکتر سماواتی فرد – متخصص گوش ، حلق و بینی / جراح زیبایی بینی و صورت

( تزریق بوتاکس , جراح بینی , جراحي بيني , جراحي بيني استخواني , جراحي بيني گوشتي )

نوزده + سه =