پیشگیری از ایجاد اسکار بعد از جراحی بینی

اسکار ها می توانند در هر نقطه ای از پوست که در آن برشی ایجاد شده و یا پاره شده به وجود آیند . در صورتی که بافت اسکار داخلی باشد ، با استفاده از تزریق استروئید و ماساژ می توان آن را درمان نمود . تمام عمل های جراحی موجب ایجاد اسکار می شوند که یا مخفی اند و یا قابل مشاهده می باشند . به منظور پیشگیری از ایجاد اسکار بعد از جراحی بینی می توان اقداماتی انجام داد که در ذیل آن ها را ذکر می کنیم .

اسکار بعد از جراحی بینی

یک جراح بینی خوب را برگزینید :

اولین قدم برای پیشگیری از ایجاد اسکار بعد از جراحی بینی انتخاب یک جراح متخصص و مجرب است . تنها جراحی را برگزینید که دارای دانش ، مهارت و آینده نگری در این زمینه باشد و بتواند به بیماران در دست یابی به نتیجه ای مطلوب کمک نماید .

از کشیدن سیگار و خوردن مشروبات الکلی خودداری نمایید :

درصورتی در طول هفته های بهبود و قبل از انجام جراحی از سیگار و الکل استفاده شود ، تاثیرات ویرانگری بر روی بهبود خواهد گذاشت زیرا باعث ورم و خونریزی پس از عمل خواهند شد .

تمام دستورالعمل های داده شده را دنبال کنید :

جراح متخصص دستورالعمل های زیادی را به بیمار خود ارائه می دهد تا بدون هیچ مشکلی روند بهبود را طی نمایند لذا تا جای ممکن این دستورالعمل ها را دنبال نمایید .

هوشیار بوده و به دنبال راه های کمکی بروید :

از جمله راه های مهم در پیشگیری از ایجاد اسکار بعد از عمل بینی این است که برای هر مشکلی که امکان دارد به وجود آید راهی باز کنید . به طور معمول درمان بافت اسکاری که تازه ایجاد شده است از درمان اسکار های قدیمی آسان تر می باشد .

درمان بافت اسکار بعد از جراحی بینی :

می توان اسکار های داخلی را پس از تشکیل درمان نمود لذا در موارد نادر که طرح کلی بینی توسط بافت اسکار تحت تاثیر قرار گرفته را می توان بهبود بخشید .