درباره سلامتی قبل از جراحی بینی

به منظور آگاهی از سلامتی قبل از جراحی بینی ، پزشک از شما درخواست می کند که آزمایشات قبل از عمل جراحی بینی را به طور کامل انجام دهید . در صورتی که وضعیت سلامتی قبل از جراحی بینی وخیم باشد پزشک می تواند شما را از انجام عمل جراحی بینی منع کند یا یک بهبود ضعیف را نتیجه دهد .

سلامتی قبل از جراحی بینی

سیگار کشیدن :

جراحان به طور معمول افراد سیگاری را جراحی نمی کنند و به آن ها توصیه می کنند که چند هفته قبل از جراحی بینی از سیگار کشیدن اجتناب نمایند و حتی برای اطمینان از روند بهبود مناسب ، لازم است تا مدتی پس از جراحی نیز از سیگار کشیدن اجتناب شود .

مصرف مواد و الکل :

توصیه می گردد که مصرف الکل و هرگونه مواد غیر مجاز را چندین هفته قبل از جراحی زیبایی بینی قطع نمایید زیر الکل موجب به خطر افتادن سیستم ایمنی بدن شده و واکنشی که در اثر فشار به غدد درون ریز وارد می شود را بیشتر می کند که موجب بیشتر شدن احتمال خون ریزی و ضعف روند بهبود می شود .

چاقی :

در صورتی که فرد متقاضی به شدت اضافه وزن داشته باشد به وی توصیه می شود که وزن خود را کاهش دهد و ترجیحا به وزن ایده آل برسد زیرا داشتن وزن متعادل می تواند عوارض بی هوشی را کمتر کند .

فشار خون بالا :

ممکن است قبل از جراحی بینی به شما توصیه شود که فشار خون خود را تا حد ممکن در وضعیت مناسب قرار دهید ولی در حالت کلی امکان انجام جراحی بینی با وجود فشار خون بالا با کنترل در حین جراحی وجود دارد .

بیماری های قلبی و عروقی :

در صورتی که فرد متقاضی مبتلا به بیماری قلبی باشد احتمال این که پس از جراحی بینی دچار انعقاد خون شود بیشتراست و انعقاد خون می تواند منجر به انسداد جریان خون شود و به علاوه فرایند بیهوشی نیز زمانی که قلب در وضعیت ایده آل قرار نداشته باشد ممکن است دچار مشکل شود .

اختلالات تنفسی :

جراحی بینی کاربردی به طور معمول به منظور اصلاح مشکلات تنفسی انجام می شود با این حال در صورتی که شما اختلالات تنفسی دارید نیاز است قبل از جراحی آزمایش های قبل از عمل را انجام دهید .

بیماری روانی :

در صورتی که قبل از انجام جراحی بینی بیماری های روانی یا اختلال روحی در فرد وجود داشته باشد ممکن است انجام جراحی بینی مناسب نباشد .