درباره تزریق کورتون پس از جراحی بینی

تقریبا تمام افراد در رابطه با تزریق کورتون پس از جراحی بینی مطالبی شنیده اند و آن را راهی برای تسریع در رفع ورم بینی می دانند . جراحان بینی با بیماران زیادی برخورد می کنند که هنوز دو هفته هم از جراحی بینی شان نگذشته و از ورم زیاد بینی خود احساس نارضایتی می کنند و درخواست تزریق کورتون می کنند اما باید بدانید که تزریق کورتون پس از جراحی بینی در شرایطی انجام می شود که :

تزریق کورتون پس از جراحی بینی

  • نوک بینی پوست ضخیمی داشته باشد .
  • روند بهبودی و کاهش میزان ورم مطابق با برنامه پیش نرود .
  • در صورتی که در گذشته نیز عمل بر روی بینی انجام داده باشید .

تزريق کورتون پس از جراحي بيني به طور معمول در ناحیه ی پشت بینی انجام می شود  در اصطلاح پزشکی این ناحیه را  supra tip می نامند . خصوصا در زنان بایستی کمی از بالاترین قسمت نوک بینی پایین تر باشد تا با ایجاد یک شیب ملایم به یکنواختی و زیباتر شدن قوس ایجاد شده در پشت بینی کمک کند . این اختلاف 2-3 میلی متری موجب می شود که تا مسیر اتصال پل بینی به قسمت نوک بینی به طور نامحسوس طی شود که جزو اصول مهم در دست یابی به نتیجه ای ایده آل به شمار می آید .

تزریق کورتون

در افرادی که دارای پوستی ضخیم می باشند به علت وجود تورم بیشتر و شانس بالاتر بافت اسکار ، این قسمت بیشتر در معرض تغییرات ناخواسته قرار دارد . تزریق کورتون پس از عمل بینی به طور کلی منجر به کم شدن تشکیل بافت اسکار و نرم شدن این قسمت می شود به شرطی که به طور مناسب مورد استفاده قرار گیرد . محصولی از جنس کورتون که به منظور تزریق در بینی مورد استفاده قرار می گیرد آمپول ترسامسینولون می باشد که در بازار موجود است .