جراحی زیبایی گوش با هدف تغییر حالت گوش و سایز گوش می باشد ، در صورتی که افراد دارای گوش های بیرون زده و بزرگی می باشند می توان با کمک بخیه زدن غضروف لاله ی گوش را صاف و به سر نزدیک نمود. درصورتی که یکی از گوش ها در مقایسه با دیگری بالاتر قرار گرفته باشد می توان با کمک عمل زیبایی گوش در تهران یا سایر شهر های ایران بین آن ها تقارن ایجاد نمود. گوش هایی که سایز خیلی بزرگی دارند را نیز می توان با کمک جراحی گوش به سایزی متناسب رساند. درد حاصل از عمل زیبایی گوش با مصرف مسکن رفع خواهد شد. اگر قصد دارید این عمل زیبایی را انجام دهید اما نمی دانید که آیا کاندید مناسبی برای آن هستید یا خیر ؟ یا مایلید بدانید هزینه جراحي زيبايي گوش چقدر است توصیه می کنیم این مقاله از سایت دکتر سماواتی فرد را مطالعه فرمایید.

 

جراحی زیبایی گوش

 

کاندیدای جراحی زیبایی گوش

کودکان یکی از بهترین کاندیدهای جراحی گوش هستند زیرا اصلاح فرم گوش در کودکی می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش اعتماد به نفس کودکان داشته باشد. وجود هر گونه نقص در فرم ظاهری گوش باعث می شود تا کودک مورد تمسخر دوستان خود قرار گیرد و این امر می تواند تاثیر بسیار مخربی در روحیه او داشته باشد؛ به همین دلیل به والدین توصیه می شود در سنین کودکی اقدام به عمل زیبایی گوش کودک خود کنند.

این جراحی برای کودکانی توصیه می شود که :

  1. در سلامت کامل به سر می برند و به عفونت های مزمن درمان نشده مبتلا نیستند و درمان عفونت گوش برایشان انجام شده باشد.
  2. معمولا جراحی گوش بر روی کودکانی که 5 سال یا بیشتر از 5 سال دارند انجام می شود.( زمانی که غضروف کودک برای اصلاح مقاوم شده باشد.)
  3. زمانی که قادر به همکاری باشد و بتواند دستورات لازم را انجام دهد.
  4. قادر باشد احساسات خود را بیان کند.

عمل زیبایی گوش برای نوجوانان و افراد بالغی توصیه می شود که :

  • از سلامتی کامل برخوردار باشند و به بیماری خاصی مبتلا نباشند.
  • سیگاری نباشند.
  • افرادی که از دید مثبتی برخوردارند و از عمل زیبایی گوش اهداف مشخصی دارند.

 

جراحی زیبایی گوش

 

نکاتی درباره عمل گوش در تهران

جراحی گوش یا اتوپلاستی روشی تهاجمی است و بهترین جراح گوش تهران و دیگر شهر های کشور برای اعمال تغییرات ، برش های مورد نیاز را ایجاد می کند. برای اصلاح فرم گوش تنها انجام عمل زیبایی گوش نتیجه بخش است و اصلاح فرم گوش بدون جراحی امکانپذیر نیست. نتایج حاصل از عمل جراحی زیبایی گوش ماندگار هستند و نیازی نیست که فرد پس از گذشت چند سال جراحی مجدد گوش انجام دهد.

نگرانی بابت جای بخیه و اسکار در همه متقاضیان وجود دارد ولی نیازی به نگرانی در ارتباط با این موضوع وجود ندارد؛ زیرا برش ها در پشت گوش زده می شوند و اصلا قابل دید نیستند. هرچند که جای بخیه های حاصل از جراحي زیبايي گوش ماندگار نیست و به مرور زمان به طور کامل از بین می رود.

هزینه عمل گوش

هزینه عمل گوش با توجه به میزان پیچیدگی مشکل گوش ، دستمزد بهترین دکتر جراحی گوش و هزینه های بیمارستان تعیین می شود. برای مطلع شدن از هزینه، بهتر است به متخصص گوش و حلق و بینی مورد نظر خود مراجعه نمایید زیرا هزینه های جراحی گوش به دلیل متفاوت بودن دستمزد جراحان گوش متغیر است.

 

جراحی زیبایی گوش

 

نحوه انجام جراحی زیبایی گوش

عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی از سه طریق انجام می شود:

  1. بی حسی موضعی
  2. نیمه بیهوش
  3. بیهوشی کامل

پس از انجام جراحی گوش، بیمار پس از چند ساعت از بیمارستان یا کلینیکی که جراحی در آن صورت گرفته مرخص خواهد شد. پانسمان معمولا 5 الی 7 روز به روی گوش باقی خواهد ماند. پس از جراحي زيبايي گوش ممکن است فرد تا چند روز متوجه ترشحات یا خون ریزی خفیف شود که جای نگرانی نیست و پس از چند روز به تدریج برطرف خواهد شد.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی گوش

  • دارو های تجویز شده را به صورت مرتب استفاده نموده و به صورت خودسر مصرف آن ها را قطع نکنید.
  • پس از عمل جراحی زیبایی گوش در تهران یا سایر شهر های ایران سعی کنید گوش را تا چند ساعت به سمت بالا نگه دارید و از خم شدن خودداری نمایید.
  • برای کنترل درد خود تنها از دارو هایی که پزشک تجویز نموده استفاده کنید. استفاده خودسر از دارو های ضد التهاب همچون پرفون یا وارفارین موجب رقیق شدن خون شده و ریسک خون ریزی را افزایش می دهد.
  • فین و تخیله شدید بینی می تواند به گوش و سایر اجزای صورت فشار وارد کند.
  • برای جلوگیری از فشار وارد شدن به گوش ، با دهان باز سرفه یا عطسه نمایید.
  • حداقل تا سه روز بعد از عمل گوش کاملا استراحت کنید و از انجام فعالیت های سنگین روزمره یا ورزشی همچون بلند کردن وزنه یا جسم سنگین خودداری نمایید. اما پس از این مدت می توانید کم کم به انجام فعالیت های عادی خود بپردازید.

 

جراحی زیبایی گوش

 

جراحی زیبایی گوش شکسته

همانطور که اشاره شد گوش ها یکی از اجزای آسیب پذیر ترین و مهم ترین عضو بدن ما می باشد. به همین دلیل احتمال شکستگی آن ها بسیار زیاد می باشد. اگر ورزش های رزمی و تماسی مانند کشتی ، تکواندو ، کاراته و غیره انجام می دهید ، احتمال شکستن آن ها بسیار زیاد می باشد. در چنین مواقعی نیاز است تا فرد سریعا تحت جراحی گوش شکسته قرار گیرد. اما قبل از آن باید بدانید که هر گونه آسیب بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود ، چرا که این امکان وجود دارد که آسیب دیدگی پیشرفت کند و علاوه بر از بین بردن ظاهر زیبای گوش بافت داخلی آن و شنوایی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. گوش شکسته شده با انجام جراحی اتوپلاستی قابل ترمیم می باشد.
به طور کلی باید بگویم انجام جراحی زیبایی گوش شکسته به منظور ترمیم و اصلاح فرم گوش انجام می شود و افرادی که ساختار گوش آن ها به صورت مادرزادی دارای مشکلاتی همانند عدم تقارن هستند می توانند از این عمل استفاده نمایند. شکستگی گوش نیز آسیبی است که در ظاهر و فرم گوش تغییر ایجاد می کند.

عوارض جراحی گوش

برای اینکه پزشک بتواند مشکلات و نقوص موجود در گوش ها برطرف نماید نیاز دارد تا یک برش کوچک در پوست گوش ایجاد کند و به این ترتیب به ساختار گوش دست پیدا کند. ایجاد برش بر روی پوست و اعمال تغییرات به طور حتم منجر به بروز عوارض موقتی همچون تورم ، درد ، کاهش شنوایی (بر اثر استفاده از باند) و کبودی می شود که امری طبیعی بوده و در تمامی عمل های زیبایی پدید خواهد آمد. شدت کبودی و ورم در تمامی افراد یکسان نبوده و با توجه به ویژگی های بدنی آن ها و میزان ایرادات موجود در گوش ها متفاوت می باشد.

ادامه مراقبت های بعد از عمل زیبایی گوش

  •  بعد از اتوپلاستی در صورتی که متوجه صدا های مزاحم و غیر عادی همچون صدای وزوز شدید ، نگران نشوید چرا که این موضوع کاملا طبیعی می باشد.
  •  همانطور که گفته شد پس از عمل گوش ، به روی گوش پانسمان قرار می گیرد. این موضوع ممکن است موجب شود تا میزان شنوایی شما کاهش یابد. بنابراین تا زمانی که پانسمان به روی گوش وجود دارد از انجام اقداماتی همچون رانندگی خودداری نمایید.
  •  در صورتی که ترشحات خونی خارج شده بعد از عمل جراحی زیبایی گوش بیش از حد بود ، حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.
  • طبق توصیه های دکتر سماواتی فرد بهترین دکتر جراحی گوش در تهران تا زمانی که گوش به طور کامل بهبود نیافته ، مراقب باشید تا آب وارد آن نشود ، چرا که موجب عفونت خواهد شد.
  • تا مدتی از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری نمایید.
  • به محل های شلوغ که امکان برخورد ضربه به گوش وجود دارد نروید.
  • توصیه بهترین دکتر عمل زیبایی گوش در تهران به افرادی که این عمل را انجام داده اند این است که تا مدتی بعد از عمل گوش از خوابیدن به پهلو خودداری نمایید و تنها به صورت طاقباز بخوابید.
  • در صورت لزوم می توانید از سمعک استفاده نمایید.