عمل جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی : در معرض دید ترین قسمت بدن ما صورت است که بینی در مرکز آن واقع شده و اشکالات ساختمانی در آن به وضوح نمایان می باشد . ( جراحی بینی )

جراحی بینی علاوه بر ایجاد تناسب ، ارتباط خوشایندی بین بینی و اجزای دیگر صورت بر قرار می کند لذا نباید بینی را به عنوان عضوی مجزا در نظر گرفت .

جراحی زیبایی بینیسن مناسب برای جراحی زیبایی بینی

جراحي بيني محدوديت سني ندارد و در صورت سلامت قلبي عروقي و عدم وجود بيماري های زمينه ای كنترل نشده در هر سني قابل انجام میباشد .

آیا نوع بینی بر روی الگوی عمل تاثیر گذار است ؟

بینی های گوشتی که دارای پوستی ضخیم و بافت غضروفی نازک می باشند دارای روش اصلاح متفاوتی در مقایسه با بینی های استخوانی می باشند .

در جراحی بینی های گوشتی از روش های تقویت اسکلت بینی به منظور حمایت بافت های نرم بینی استفاده می شود و نتایج مطلوبی نیز با بکارگیری تکنیک های جدید به دست خواهد آمد .

مراحل عمل جراحی زیبایی بینی

  • اصلاح نمودن ناهنجاری و انحراف تیغه ی بینی
  • رفع قوز استخوانی و غضروفی بینی
  • ترمیم نمودن نوک بینی همچون باریک کردن و بالا بردن
  • شکستن و بریدن استخوان های بینی به منظور باریک کردن قسمت فوقانی و میانی بینی
  • اضافه کردن پیوند های استخوانی و غضروفی در صورت ضعف حمایتی اسکلت بینی یا دفورمیتی هایی همانند بینی زینی شکل
  • دوختن پوست و گچ گرفتن بینی

آیا عمل جراحی زیبایی بینی بر روی افراد مسن قابل انجام است ؟

همراه با افزایش سن بافت های بینی دچار افتادگی و سستی می شود این امر سبب تاثیراتی بر روی ظاهر و عملکرد بینی خواهد شد .

بالا بردن نوک بینی در این افراد موجب جوانتر به نظر رسیدن و همچنین بهبود تنفس می شود .

جراحی زیبایی بینیاقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی

رعایت مراقبت هایی که جراح بینی شما را به انجام آن ها قبل از جراحی بینی توصیه می کند موجب ایمن بودن جراحی بینی و حاصل شدن بهترین نتایج از جراحی بینی می شود. این مراقبت های عبارتند از:

  • از دو هفته قبل از عمل بینی از مصرف آسپرین و دارو های همانند آن که موجب رقیق شدن خون می شوند بپرهیزید .
  • در صورت مبتلا بودن به سرماخوردگی ویروسی باید عمل جراحی تا چند هفته به تعویق افتد .
  • حداقل از دو هفته قبل از عمل از سیگار کشیدن اجتناب کنید .

انتخاب یک جراح بینی خوب

انتخاب جراح بینی یکی از عواملی است که بیشترین تاثیر را در رضایت بخش بودن نتیجه جراحی زیبایی بینی دارد، به همین دلیل لازم است تا افراد بعد از گرفتن تصمیم قطعی برای انجام این عمل زیبایی، اقدام به انتخاب بهترین جراح بینی در منطقه خود کنند.

در هنگام انتخاب جراح بینی تان ویژگی هایی همچون با وجدان بودن، صرف زمان کافی برای آگاهی از توقعات بیمار و انتظارات او، بررسی آناتومی صورت بیمار و وضعیت سلامت فرد، توجه به سلامت بیمار و اولویت قرار دادن این موضوع را مد نظر قرار دهید.

در میان گذاشتن انتظارات با جراح بینی

برای اینکه نتیجه جراحی بینی مورد رضایت تان قرار گیرد لازم است تا در رابطه با انتظارات و توقعات خود به طور صادقانه و دقیق با جراح بینی تان صحبت نمایید، به همین دلیل راجع به خواسته های خود با جراح بینی صحبت کرده و در همین راستا می توانید عکسی از فرم بینی مورد علاقه تان به جراح بینی نشان دهید.

البته افراد باید هنگام تعیین فرم بینی خود به شدنی ها و نشدنی های جراحی بینی نیز توجه کنند، به طور مثال فردی که بینی اش به شدت گوشتی و بزرگ است نباید از جراح بینی خود توقع جراحی بینی فانتزی را داشته باشد.

جراحی زیبایی بینیانجام آزمایشات

برای اینکه در حین جراحی بینی مشکلی برای بیمار پیش نیامده و جراحی بینی در ایمنی کامل انجام شود لازم است تا در صورت داشتن سابقه ابتلا به بیماری های مزمن و مصرف داروهای خاص، آن ها را با جراح بینی تان مطرح کرده و آزمایشات تکمیلی که پزشک برای تان تجویز می کند را انجام داده و در اختیار او قرار دهید.

انجام عکسبرداری ها

همچنین برای اینکه جراح بینی قادر به انتخاب بهترین فرم بینی برای شما باشد باید آناتومی بینی و صورت تان را به طور دقیق بررسی کند که این کار را با بررسی عکس هایی که از زوایای مختلف از صورت تان تهیه شده است انجام می دهد. باید این عکسبرداری های تجویز شده را انجام داده و به پزشک خود نشان دهید.

قطع مصرف دخانیات، نوشیدنی های الکلی و برخی داروها

مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و دخانیات از میزان اکسیژن موجود در خون شما کاسته و مصرف برخی ویتامین ها، مکمل های گیاهی و داروهایی همچون وارفارین با کاهش غلظت خون احتمال خونریزی در حین جراحی بینی را افزایش می دهد، مصرف آن ها را 14 روز قبل از جراحی زیبایی بینی متوقف کنید.

هزینه جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی هزینه ثابت و مشخصی ندارد و عامل تعیین کننده هزینه مبلغی است که جراح بینی دریافت می کند .

برخی از جراحان بینی دستمزد بالاتری دارند و برخی نیز هزینه کمتری را برای جراحی بینی دریافت می کنند.

برای اینکه بدانید دستمزدی که جراح بینی مورد نظرتان دریافت می کند چه مقدار است می توانید به صفحه رسمی ایسنتاگرام ایشان مراجعه نمایید .

علاوه بر مبلغ دریافتی جراح بینی ، هزینه های بیمارستان نیز در تعیین هزینه نقش دارند .

دستمزد جراح بینی و هزینه بیمارستان مهم ترین عوامل تعیین هزینه رینوپلاستی هستند ولی هزینه های جانبی چون خرید داروها و انجام آزمایشات نیز بخش اندکی از هزینه را شامل می شوند .

هدف از انجام جراحی بینی ، زیبا تر شدن فرم بینی و در نهایت زیباتر شدن چهره است به همین دلیل باید به مهارت جراح بینی توجه بیشتری داشته باشید و به علت کمی هزینه کمتر فرد نامناسبی را انتخاب نکنید.

در اکثریت موارد مشاهده شده است که بیماران از فرم بینی پس از جراحی بینی رضایت نداشته و مجبور به انجام جراحی بینی ترمیمی یا عمل بینی ثانویه شده اند.

انتخاب یک جراح بینی خوب و ایده آل باعث می شود تا نتیجه حاصل از جراحی بینی کاملاً مورد رضایت بیمار باشد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • بدیهی است پس از جراحی بینی به دلیل ایجاد تغییر در بافت بینی و آسیب وارد شدن به آن ، بیمار دچار درد ، تورم ، کبودی و حتی گلودرد می شود. اما اصلا جای نگرانی نیست و با رعایت کردن یک سری اصول مراقبتی ، این عوارض به حداقل خواهند رسید. همچنین باید بدانید که میزان تورم و کبودی صورت در هر فرد متفاوت بوده و معمولا تا روز سوم رو به افزایش هستند. اما پس از آن سیر نزولی آن طی شده و به تدریج از شدت آن ها کاسته می شود. بنابراین به شما توصیه می شود تا در روز های اول چندان مقابل آینه قرار نگیرید.
  • احساس گلو درد به دلیل این است که حین جراحی بینی ، لوله بیهوشی در گلو قرار داده می شود و برای درمان این عارضه می توانید از مایعات گرم استفاده نمایید.
  • به منظور از بین بردن تورم و کبودی صورت خود بهتر است تا 48 ساعت از کمپرس یخ استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که کمپرس به بینی و قالب روی آن فشار وارد نکند.
  • به صورت مرتب قرص های خود را مصرف کنید و بدون مشورت با پزشک از داروی دیگری استفاده نکنید.
  • تا دو هفته پس از جراحی بینی از کشیدن سیگار ، مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و استفاده از دارو های رقیق کننده خون پرهیز نمایید.

سایر مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • رژیم غذایی خود را کنترل کنید. خصوصا در روز های ابتدایی تنها از غذا های نرم و آبکی میل نمایید. همچنین تا جای ممکن مصرف نمک و ادویه های تند را به حداقل برسانید.
  • حداقل تا یک ماه رو به بالا ( به صورت طاقباز ) بخوابید و به سمت پهلو یا روی شکم دراز نکشید. همچنین به منظور کاهش تورم و کبودی صورت خود از چند بالش کمک گرفته تا سر بالاتر از پاها قرار بگیرد. این کار در کاهش تورم صورت موثر است.
  • تا دو ماه استفاده از عینک ممنوع می باشد ؛ اما استفاده از لنز تماسی مانعی ندارد.
  • تا مدتی از رفتن به استخر ، سونا و جکوزی خودداری نمایید.
  • توجه داشته باشید که اسپلینت خارجی که تا یک هفته به روی بینی قرار می گیرد ، خیس و مرطوب نشود. بنابراین توصیه می شود تا زمانی که قالب به روی بینی قرار دارد از رفتن به حمام یا شستن صورت خود پرهیز کنید.
  • هنگام عطسه یا سرفه دهان خود را باز کنید تا به بینی فشار وارد نشود.