عمل جراحی رفع قوز بینی

جراحی رفع قوز بینی : بسیاری از بیماران از داشتن قوز بر روی بینی خود احساس نارضایتی دارند و به همین دلیل به جراحی بینی روی می آورند . معمولا مشکل این قوز به استخوان و غضروف موجود در پشت بینی مرتبط است . دلیل به وجود آمدن قوز بینی در هر فردی متفاوت می باشد که تشخیص آن به کسب بهترین نتیجه ی درمان کمک شایانی خواهد کرد .

یکی از رایج ترین دلایل مراجعین به منظور جراحی رفع قوز بینی می باشد که اندازه ی این قوز های بینی متفاوت است و برداشتن آن برای دست یابی به ظاهری زیباتر کمک می کند. به منظور جراحی رفع قوز بینی مسائل زیادی قبل آن باید بررسی شود ، سپس یکی از روش ها برای برداشتن قوز بینی مورد استفاده قرار گیرد .

جراحی رفع قوز بینی

اگر برآمدگی موجود بر روی بینی کوچک باشد با کمی تراشیده شدن برطرف می گردد ولی اگر قوز در حد متوسط باشد امکان دارد مشکلی با عنوان سقف نقص باز ایجاد شود . لذا برای جلوگیری از ایجاد این مشکل ابتدا استخوان را شکسته و سپس برش می دهند . قبل از انجام عمل جراحـی رفع قوز بینی نیز به بیماران مشاوره داده می شود .

آیا بعد از جراحـی رفع قوز بینی پوست بینی بر روی تیغه قرار می گیرد ؟

قرار گیری پوست بینی بر روی تیغه به میزان کاهش قوز بینی بستگی دارد . با وجود اینکه می توان قوز بینی را به هر میزان کاهش داد ، اما در افرادی که دارای پوست ضخیم می باشند ممکن است نتوان اندازه ی بینی را تا حدی که فرد می خواهد کاهش داد زیرا ممکن است پوست نتواند به حد کافی جمع شود و اطراف بینی را فراگیرد که در نتیجه باعث ظاهر نامناسب و زیاد شدن مشکلات خواهد شد .

آیا نیاز به استفاده از پیوند های خاص برای جلوگیری از فروریختن یک سوم میانی بینی وجود دارد ؟

گاهی برای حفظ وضعیت تنفس و حفظ خطوط زیبایی در ظاهر بینی نیاز به قرار دادن پیوند غضروفی در قسمت میانی بینی است و بعد از برداشتن قوز بینی این اقدام ضروری می باشد .