17 سپتامبر

جراحی بینی کج

جراحی بینی کج : مهم ترین حسن داشتن یک چهره ی زیبا ، داشتن یک بینی دارای تقارن بین دو نیمه راست و چپ صورت می باشد . هرچقدر این تقارن بیشتر نمایان باشد صورت زیباتر جلوه خواهد کرد و از دو جهت نیم رخ و تمام رخ قابل مشاهده خواهد بود . لذا در صورتی که این تقارن در بینی وجود نداشته باشد و بینی کج یا پیچ خورده باشد به جراحی بینی کج نیاز است .

جراحی بینی کج

ویژگی بینی کج :

در بین دو نیم کره ی راست و چپ صورت نسبت به یک محور صاف طولی از بالا به پایین زاویه ای وجود دارد که کج بودن و پیچ خوردگی بینی را مشخص می کند .

دلایل کجی بینی :

امکان دارد بینی به دو دلیل کج شود . یکی از علت ها تاثیرات ژنتیکی و ارثی می باشد که در این حالت بین رشد استخوان و غضروف ناهماهنگی هایی به وجود می آید و در سن نوجوانی بینی کج نمایان می شود . علت دیگر کج شدن بینی می تواند بر اثر اصابت ضربه باشد که در هر سنی ممکن است رخ دهد .

علائمی که در افراد دارای بینی کج نمایان است :

• وجود ناراحتی هایی در مجاری تحتانی تنفسی
  • خرخر کردن در حین خواب
  • خشک شدن دهان
  • بروز سر درد و یا سینوزیت

راه درمان بینی های کج :

تنها راه درمان اینگونه بینی ها جراحی بینی کج می باشد ولی اگر بر اثر اصابت ضربه بینی کج شود و بلافاصله متوجه انحراف آن شوند قادر خواهند بود با استفاده از جا انداختن بینی و یا گچ گرفتن آن مشکل را بر طرف سازند . ولی در بینی هایی که مدت زمان زیادی از شکسته شدن آن ها می گذرد این امکان وجود ندارد و برای درمان می بایستی رینوپلاستی (جراحی بینی کج) انجام شود که به دو منظور صورت می گیرد .

یکی زیبا شدن ظاهر بینی و دوم رفع مشکل تنفسی برای فرد صورت می گیرد.لذا ابتدا باید جراح بینی داخل و خارج بینی را به خوبی بررسی نماید و برای ترمیم بینی و برطرف نمودن مشکلات وارد عمل شود . ضمنا جراحی بینی کج با جراحی بینی های معمولی متفاوت است زیرا که جراحی بینی کج یک مقوله ی پیچیده است که ممکن است تمام مشکلات بینی را در یک عمل رفع نکند و نیاز به جراحی دیگری باشد .

دکتر سماواتی فرد – متخصص گوش ، حلق و بینی / جراح زیبایی بینی و صورت (جراح بینی , جراحی بینی , جراحی بینی استخوانی )

دکتر سماواتی فرد

drsamavati
دکتر محمد رضا سماواتی فرد فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی در سال 85 از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس (ورودی سال 78) شروع دوره تخصصی (رزیدنتی) دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 87 رزیدنت برتز دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 90 نفر چهارم بورد کشوری در سال 91 در رشته گوش حلق و بینی و جراحی سر و گردن. جراحی بینی | جراح بینی تهران | جراحی بینی گوشتی | جراحی بینی استخوانی